درود مهمان گرامی!   ورود   )^(   ثبت نام زمان کنونی: ۲-۴-۱۳۹۷, ۰۶:۲۸ عصر



ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حالت موضوعی | حالت خطی
مواد مغذی مورد نیاز خانمها:
نویسنده پیام
کاربر 2 ستاره
*
آفلاین
ارسال‌ها: 487
تاریخ عضویت: ۱۷ خرداد ۱۳۸۸
اعتبار: 12
سپاس ها 0
سپاس شده 14 بار در 14 ارسال
ارسال: #1
Music مواد مغذی مورد نیاز خانمها:

در بحث تغذیه، زنان با مردان تفاوت های چشمگیری دارند. دختران در سن بلوغ و زنان به علت سپری‌کردن دوران بارداری و شیردهی، نیازشان به برخی مواد معدنی و مغذی بیش از مردان است.

آهن و فولیک اسید:
زنان نسبت به مردان به آهن بیشتری نیاز دارند،زیرا طی عادت ماهانه بخشی از خون خود را از دست می دهند زنان طی دوران بارداری،شیردهی و عادت ماهیانه بی گمان به مصرف آهن نیاز دارند.به گفته کارشناسان زنانی که دوران بارداری خود را با کمبود آهن آغاز می کنند بیش از دیگران در خطر ابتلا به کم خونی قرار دارند و جنین آن ها نیز نمی تواند آهن کافی را دریافت کند.فولیک اسید نیز یک ماده حیاتی دیگر است که برای حفظ سلامت جسمی زنان بسیار ضروری است. به ویژه زنانی که باردار هستند باید نسبت به مصرف مکمل های فولیک اسید اقدام کنند.

<STRONG style="COLOR: #800000">میزان مصرف: زنان ۱۹ تا ۵۰ ساله ۱۸ میلی گرم و زنان باردار ۲۷ میلی گرم نیاز دارند.گوشت، غذاهای دریایی،دانه های روغنی،اسفناج،باقلا،بروکلی و حبوب غنی شده از آهن منبع دریافت آهن است.میزان مصرف فولیک اسید نیز برای دختران بالای ۱۴ سال ۴۰۰ میکروگرم، برای زنان باردار ۶۰۰ میکروگرم و برای زنانی که شیردهی دارند ۵۰۰ میکروگرم در روزاست.لوبیا،نخود،دانه های روغنی، میوه، سبزیجات و غلات غنی شده حاوی فولیک اسید است.

تغذیه دختران: کلسیم و آهن:
رژیم غذایی دختران نوجوان در حال حاضر یکی از پرچالش ترین موضوعات است.زیرا بیشتر دختران جوان به خوردن انواع نوشابه های گازدار،تنقلات،فست فود و غیره که سرشار از چربی اشباع شده است،عادت کرده اند.نکته این جاست که تغذیه دختران در سنین نوجوانی و جوانی تاثیر چشمگیری بر سلامت جسمی آن ها در دوران بزرگسالی می گذارد و از ابتلای آنان به بیماری های مزمنی مثل عوارض قلبی- عروقی،سرطان،دیابت و پوکی استخوان جلوگیری می کند.دختران نوجوان روزانه به ۳۰۰/۱ میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند اما حدود ۸۰ درصد آنان کمتر از این میزان کلسیم دریافت می کنند. بیشتر دختران به نوشیدن شیر علاقه ای ندارند و از مصرف لبنیات استقبال نمی کنند. به این دلیل باید تلاش کرد با محصولات غنی شده از کلسیم، نیاز بدن آنان را تامین کرد. آ ن ها هم چنین به ۱۵ میلی گرم آهن در طول روز نیاز دارند و در صورت کمبود این ماده معدنی به سرعت به کم خونی مبتلا می شوند. اگر علایمی مانند خستگی مفرط، ضعف و گیجی را در دخترتان مشاهده کردید بلافاصله با پزشک درباره احتمال ابتلای او به کم خونی مشورت کنید.بهتر است قبل از هر توصیه یا نصیحتی درباره رژیم غذایی او،خودتان الگوی مناسبی باشید و از اصول رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

یائسگی: کلسیم و ویتامین D:
با رسیدن زمان یائسگی،نیاز زنان به مواد مغذی و معدنی تغییر می کند.نیاز بدن به کلسیم در این دوران به ۱۲۰۰ میلی گرم در روز می رسد اما بیشتر زنان فقط ۶۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت می کنند و نیاز به مصرف مکمل پیدا می کنند.در صورت کمبود کلسیم در این سن،بدن کلسیم مورد نیاز خود را از مغز استخوان تامین می کند،در حالی که به علت فقدان استروژن،در آستانه از دست دادن توده استخوانی است. مصرف کلسیم و ویتامین D برای محافظت از حجم توده استخوانی بسیار مهم است.در غیر این صورت استخوان ها به سرعت شکننده و ضعیف می شود و پوکی استخوان به سراغ فرد می آید.نیاز زنان به آهن در سن پنجاه سالگی کاهش می یابد و آن ها فقط به ۸ میلی گرم آهن در طول روز نیاز پیدا می کنند.اما مصرف فیبر برای پیش گیری از امراض قلبی، دیابت و سندروم روده تحریک پذیر بسیار ضروری است.داشتن یک رژیم سالم غذایی حاوی میوه،سبزیجات،غلات و مواد مغذی طبیعی ضامن سلامت است.مشکل بیشتر خانم های بالای ۵۰ سال فشار خون و چربی خون است.آن ها می توانند با کاهش وزن و افزایش مصرف میوه و سبزیجات هر دو مشکل خود را کنترل کنند.

<STRONG style="COLOR: #800000">میزان مصرف کلسیم:
زنان بالای ۵۱ سال و بیشتر روزانه به ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارند و می توانند آن را از شیر، ماست،پنیر و آب میوه های غنی شده با کلسیم دریافت کنند. ۴۰۰ واحد بین المللی ویتامین D برای زنان بین ۵۱ تا ۷۰ ساله کفایت می کند.


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
دانستنی های جالب در مورد آب
آیا میدانید در مورد خوراکی ها
آیا میدانستید جدید در مورد سینما و تلویزیون
دانستنی های مفید و مهم در مورد آکواریوم ها
۷ حقیقت جالب در مورد خودتان
دانستنی های جالب در مورد کیوی
۱۶ واقعیت غیر معمول در مورد بدن انسان
واقعیتهای غیر معمول در مورد بدن انسان
در مورد نشان فروهر
نام های مورد علاقه ی مردم انگلستان!!
شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . برای عضویت سریع کلیک کنید.
۱۲-۶-۱۳۸۸ ۰۹:۵۵ صبح
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

ارسال پاسخ 

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
پرش به انجمن:


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Thumbs Up قبل و بعد از رعد و برق به چه نکاتی توجه کنیم زندگی کن 0 699 ۱۵-۷-۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ صبح
آخرین ارسال: زندگی کن
Thumbs Up شنبه به نوروز افتاد زندگی کن 0 979 ۲۹-۱۱-۱۳۹۳ ۰۵:۰۳ صبح
آخرین ارسال: زندگی کن
  انرژی مثبت amir3faz 15 3,945 ۱۲-۷-۱۳۹۲ ۱۱:۲۵ عصر
آخرین ارسال: amir3faz
Lightbulb دانستنی های جالب به روایت اعداد و ارقام زندگی کن 0 1,775 ۱۳-۲-۱۳۹۲ ۰۱:۰۳ عصر
آخرین ارسال: زندگی کن
Lightbulb 6 اشتباه آقایون در ازدواج زندگی کن 0 1,772 ۱۳-۲-۱۳۹۲ ۰۱:۰۱ عصر
آخرین ارسال: زندگی کن


درباره ایران فروم

تالار گفتگوی ایرانیان از سال 1387 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون با بیش از 850.000 کاربر ثابت بزرگ ترین تالار گفتگوی فارسی زبان در جهان می باشد.

برای سفارش تبلیغات در ایران فروم کلیک کنید

لینک دوستان

لینک دوستان

لینک دوستان