درود مهمان گرامی!   ورود   )^(   ثبت نام زمان کنونی: ۲۹-۳-۱۳۹۷, ۰۵:۱۳ عصر



ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حالت موضوعی | حالت خطی
مكتب‌هاي هنري در تئاتر
نویسنده پیام
کاربر 10 ستاره
*
آفلاین
ارسال‌ها: 9,439
تاریخ عضویت: ۷ مرداد ۱۳۸۸
اعتبار: 19
سپاس ها 0
سپاس شده 611 بار در 611 ارسال
ارسال: #1
مكتب‌هاي هنري در تئاتر


تئاتر کلاسیک



اصولاً به آن عده از
نمايش‌نامه‌هايي اطلاق مي‌گردد كه در روم و يونان باستان وجود داشته است.
"الكترا" اثر«سوفوكل»، "با كانت" اثر «اورپيد» و" زن فينيقيگ اثر «آشيل»
از جمله اين آثار هستند. اين نهضت در قرن هفدهم با «مولير، كرني و راسين»
ادامه يافت. در آثار اين مكتب هنري همواره ستايش و نمايش نيكي و جوانمردي،
شجاعت، عشق، بخشش و غلبه‌ بر بدي و كينه به چشم مي‌خورد.


تئاتر سمبوليك(نمادين)

در
اين مكتب هنري، رنگ‌ها و علائم نشانه‌هاي خاصي هستند. مثلاً قرمز علامت
شهوت،‌ سياه نشانه مصيبت،‌ سفيد نشانه پاكي و نجابت و… است. در اين سبك از
علائم ـ با وجود روابط معنايي ـ براي بيان مقصود استفاده مي‌كنند. از سوي
ديگر در سمبوليسم،دريافت خود را از نشانه هاي طبيعت بيان مي‌دارند و هر
چيز را نشانه‌اي و نمادي مي‌دانند.


تئاتر اومانيست(انسان‌گرا-هيومنيسم)

تئاتر انساني شيوه‌اي است كه در آن درام‌نويس، كيفيات روحي انسان را بررسي مي‌ك


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
گزارش تصویری از حضور مشاهیر سینما و تئاتر ایران در مراسم تشییع پیکر استاد "سمندریان‌"
نینجا شمشیری است میان خیزران....سرعت و دقت قدرت نینجاست.....نا امیدی مرگ نینجاست
۱۵-۶-۱۳۸۸ ۱۲:۱۱ صبح
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

نویسنده پیام
کاربر 10 ستاره
*
آفلاین
ارسال‌ها: 9,439
تاریخ عضویت: ۷ مرداد ۱۳۸۸
اعتبار: 19
سپاس ها 0
سپاس شده 611 بار در 611 ارسال
ارسال: #2
RE: مكتب‌هاي هنري در تئاتر

تئاتر رمانيتك
پس از رنسانس و انقلاب كبير فرانسه بيشتر شئون زندگي در اروپا دگرگون شد. پيش از آن، در مكتب كلاسيك، غلبه هميشگي خوبي بر بدي وجود داشت و يك وصف ثابت ديده مي‌شد و همچنين جلوه‌هاي مذهبي، ملي و… از عوامل اصلي تئاتر در اين دوره بود. اما در رمانتيك زشتي، بدي، خوبي و نيكي هميشه در حال تغيير مي‌باشند. بررسي و تشريح حالات فردي از ديگر آيتم‌هاي موجود در اين سبك مي‌باشد.
تئاتر رئاليسم(واقع‌گرا)
پس از رمانتيسم، رئاليسم قدم به ميدان گذاشت كه در آن حقيقت را چه زشت و چه زيبا آن‌طور كه هست نمايش مي‌دهند. اين سبك نيز به تحقيق، درباره حالات نفساني و زندگي آدمي مي‌پرداز
نینجا شمشیری است میان خیزران....سرعت و دقت قدرت نینجاست.....نا امیدی مرگ نینجاست
۱۵-۶-۱۳۸۸ ۱۲:۱۱ صبح
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

نویسنده پیام
کاربر 10 ستاره
*
آفلاین
ارسال‌ها: 9,439
تاریخ عضویت: ۷ مرداد ۱۳۸۸
اعتبار: 19
سپاس ها 0
سپاس شده 611 بار در 611 ارسال
ارسال: #3
RE: مكتب‌هاي هنري در تئاتر

تئاتر ميميك / پانتوميم
در اين شيوه به جاي گفتگو، نمايش موضوع از طريق ژست حركت و عوامل ديگري از قبيل تغيير قيافه و صورت، انجام مي‌گيرد. مبتكر اين شيوه لوئيجي پيرآندلو ايتاليايي مي‌باشد. نور، موسيقي، دكور و ميزانسن در فهماندن واجراي اين نوع نمايش بسيار كارا مي‌باشد.
تئاتر قرار و فرار
اين نوع تئاتر از منازعه، داد و فرياد و سر و صدا مايه مي‌گيرد كه عده قهرمانان با فرار يا قرار تغيير مي‌كند. آورنده اين سبك چخوف روسي مي‌باشد و به وسيله برنار فرانسوي و پيرآندرلو ايتاليايي تكميل شد.
موسيقي، نور، طراحي لباس و كارگرداني در اين مكتب هنري مهم و اثرگذار است.
تئاتر مدرن
نويني و نوانديشي مايه اصلي اين سبك است. در اين‌جا هر كس‌ (نمايش‌نامه نويس، كارگردان، دكوراتور، موزيسين و(… بخش مربوط به خود را با فاكتورهاي مورد نظر خود تنظيم مي‌كند و ارتباط بين اجزا لحاظ مي‌گردد.
مترلينگ، برنارد شاو، برشت، ساموئل بكت، اوژن يونسكو، آرتور ميلر و چخوف تجربه نمايشنامه‌نويسي در اين سبك را از خود به يادگار گذاشته‌اند
نینجا شمشیری است میان خیزران....سرعت و دقت قدرت نینجاست.....نا امیدی مرگ نینجاست
۱۵-۶-۱۳۸۸ ۱۲:۱۱ صبح
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

نویسنده پیام
کاربر 10 ستاره
*
آفلاین
ارسال‌ها: 9,439
تاریخ عضویت: ۷ مرداد ۱۳۸۸
اعتبار: 19
سپاس ها 0
سپاس شده 611 بار در 611 ارسال
ارسال: #4
RE: مكتب‌هاي هنري در تئاتر

تئاتر ناتوراليست(طبيعت‌گرا)
جنبه اصلي اين سبك توجه به طبيعت و مظاهر آن است و تفاوت اصلي با رئاليسم در اين است كه در اين‌جا به طور ويژه به طبيعت پرداخته مي‌شود و جزئيات امور بيشتر مورد توجه است و پا را از كلي‌نگري فراتر مي‌نهند.
تئاتر دراماتيك
در تئاتر «دراماتيك»، برخي ويژگي‌هاي سبك ناتوراليستي و اومانيستي در هم آميخت. در اين تئاتر بررسي و تحقيق بر روي خانواده و نهاد جامعه نيز وجود داشت و به موازات پيشرفت در زمينه‌هاي فني و هنري اين سبك هم رو به تكامل گذاشت. با وقوع جنگ‌هاي جهاني، مردم از پرداختن به غم متنفر شدند و ديگر حتي پرداختن به جنبه‌هاي عادي زندگي را پوچ مي‌پنداشتند. با توجه به اين تغيير ذائقه درام‌نويسان جنبه‌هاي «فانتزي» را وارد تئاتر كردند. اين تحول‌ها در نهايت به ميميك، تئاترمدرن و اكسپرسيونيسم منجر شد.
نینجا شمشیری است میان خیزران....سرعت و دقت قدرت نینجاست.....نا امیدی مرگ نینجاست
۱۵-۶-۱۳۸۸ ۱۲:۱۲ صبح
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

ارسال پاسخ 

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
پرش به انجمن:


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  وقتی هنر به دندان گرفته شد Yağmur. 2 774 ۵-۵-۱۳۹۴ ۰۲:۳۶ عصر
آخرین ارسال: زندگی کن
  نقاشی روی ظروف سفالین لعابدار Yağmur. 0 563 ۱۷-۴-۱۳۹۴ ۰۳:۵۱ عصر
آخرین ارسال: Yağmur.
  مخمل‌بافی، شكوه هنر بافندگی ایران Yağmur. 0 575 ۱۷-۴-۱۳۹۴ ۰۳:۴۹ عصر
آخرین ارسال: Yağmur.
  تاریخچه هنر مشبك Yağmur. 0 565 ۱۷-۴-۱۳۹۴ ۰۳:۴۷ عصر
آخرین ارسال: Yağmur.
  عبابافی رشته کم رونق صنایع دستی Yağmur. 0 554 ۱۷-۴-۱۳۹۴ ۰۳:۴۶ عصر
آخرین ارسال: Yağmur.


درباره ایران فروم

تالار گفتگوی ایرانیان از سال 1387 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون با بیش از 850.000 کاربر ثابت بزرگ ترین تالار گفتگوی فارسی زبان در جهان می باشد.

برای سفارش تبلیغات در ایران فروم کلیک کنید

لینک دوستان

لینک دوستان

لینک دوستان