درود مهمان گرامی!   ورود   )^(   ثبت نام زمان کنونی: ۲-۷-۱۳۹۷, ۰۹:۴۴ عصر



ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حالت موضوعی | حالت خطی
مكتب‌هاي هنري در تئاتر
نویسنده پیام
کاربر 10 ستاره
*
آفلاین
ارسال‌ها: 9,439
تاریخ عضویت: ۷ مرداد ۱۳۸۸
اعتبار: 19
سپاس ها 0
سپاس شده 611 بار در 611 ارسال
ارسال: #1
مكتب‌هاي هنري در تئاتر


تئاتر کلاسیک



اصولاً به آن عده از
نمايش‌نامه‌هايي اطلاق مي‌گردد كه در روم و يونان باستان وجود داشته است.
"الكترا" اثر«سوفوكل»، "با كانت" اثر «اورپيد» و" زن فينيقيگ اثر «آشيل»
از جمله اين آثار هستند. اين نهضت در قرن هفدهم با «مولير، كرني و راسين»
ادامه يافت. در آثار اين مكتب هنري همواره ستايش و نمايش نيكي و جوانمردي،
شجاعت، عشق، بخشش و غلبه‌ بر بدي و كينه به چشم مي‌خورد.


تئاتر سمبوليك(نمادين)

در
اين مكتب هنري، رنگ‌ها و علائم نشانه‌هاي خاصي هستند. مثلاً قرمز علامت
شهوت،‌ سياه نشانه مصيبت،‌ سفيد نشانه پاكي و نجابت و… است. در اين سبك از
علائم ـ با وجود روابط معنايي ـ براي بيان مقصود استفاده مي‌كنند. از سوي
ديگر در سمبوليسم،دريافت خود را از نشانه هاي طبيعت بيان مي‌دارند و هر
چيز را نشانه‌اي و نمادي مي‌دانند.


تئاتر اومانيست(انسان‌گرا-هيومنيسم)

تئاتر انساني شيوه‌اي است كه در آن درام‌نويس، كيفيات روحي انسان را بررسي مي‌ك


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
گزارش تصویری از حضور مشاهیر سینما و تئاتر ایران در مراسم تشییع پیکر استاد "سمندریان‌"
نینجا شمشیری است میان خیزران....سرعت و دقت قدرت نینجاست.....نا امیدی مرگ نینجاست
۱۵-۶-۱۳۸۸ ۱۲:۱۱ صبح
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

نویسنده پیام
کاربر 10 ستاره
*
آفلاین
ارسال‌ها: 9,439
تاریخ عضویت: ۷ مرداد ۱۳۸۸
اعتبار: 19
سپاس ها 0
سپاس شده 611 بار در 611 ارسال
ارسال: #2
RE: مكتب‌هاي هنري در تئاتر

تئاتر رمانيتك
پس از رنسانس و انقلاب كبير فرانسه بيشتر شئون زندگي در اروپا دگرگون شد. پيش از آن، در مكتب كلاسيك، غلبه هميشگي خوبي بر بدي وجود داشت و يك وصف ثابت ديده مي‌شد و همچنين جلوه‌هاي مذهبي، ملي و… از عوامل اصلي تئاتر در اين دوره بود. اما در رمانتيك زشتي، بدي، خوبي و نيكي هميشه در حال تغيير مي‌باشند. بررسي و تشريح حالات فردي از ديگر آيتم‌هاي موجود در اين سبك مي‌باشد.
تئاتر رئاليسم(واقع‌گرا)
پس از رمانتيسم، رئاليسم قدم به ميدان گذاشت كه در آن حقيقت را چه زشت و چه زيبا آن‌طور كه هست نمايش مي‌دهند. اين سبك نيز به تحقيق، درباره حالات نفساني و زندگي آدمي مي‌پرداز
نینجا شمشیری است میان خیزران....سرعت و دقت قدرت نینجاست.....نا امیدی مرگ نینجاست
۱۵-۶-۱۳۸۸ ۱۲:۱۱ صبح
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

نویسنده پیام
کاربر 10 ستاره
*
آفلاین
ارسال‌ها: 9,439
تاریخ عضویت: ۷ مرداد ۱۳۸۸
اعتبار: 19
سپاس ها 0
سپاس شده 611 بار در 611 ارسال
ارسال: #3
RE: مكتب‌هاي هنري در تئاتر

تئاتر ميميك / پانتوميم
در اين شيوه به جاي گفتگو، نمايش موضوع از طريق ژست حركت و عوامل ديگري از قبيل تغيير قيافه و صورت، انجام مي‌گيرد. مبتكر اين شيوه لوئيجي پيرآندلو ايتاليايي مي‌باشد. نور، موسيقي، دكور و ميزانسن در فهماندن واجراي اين نوع نمايش بسيار كارا مي‌باشد.
تئاتر قرار و فرار
اين نوع تئاتر از منازعه، داد و فرياد و سر و صدا مايه مي‌گيرد كه عده قهرمانان با فرار يا قرار تغيير مي‌كند. آورنده اين سبك چخوف روسي مي‌باشد و به وسيله برنار فرانسوي و پيرآندرلو ايتاليايي تكميل شد.
موسيقي، نور، طراحي لباس و كارگرداني در اين مكتب هنري مهم و اثرگذار است.
تئاتر مدرن
نويني و نوانديشي مايه اصلي اين سبك است. در اين‌جا هر كس‌ (نمايش‌نامه نويس، كارگردان، دكوراتور، موزيسين و(… بخش مربوط به خود را با فاكتورهاي مورد نظر خود تنظيم مي‌كند و ارتباط بين اجزا لحاظ مي‌گردد.
مترلينگ، برنارد شاو، برشت، ساموئل بكت، اوژن يونسكو، آرتور ميلر و چخوف تجربه نمايشنامه‌نويسي در اين سبك را از خود به يادگار گذاشته‌اند
نینجا شمشیری است میان خیزران....سرعت و دقت قدرت نینجاست.....نا امیدی مرگ نینجاست
۱۵-۶-۱۳۸۸ ۱۲:۱۱ صبح
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

نویسنده پیام
کاربر 10 ستاره
*
آفلاین
ارسال‌ها: 9,439
تاریخ عضویت: ۷ مرداد ۱۳۸۸
اعتبار: 19
سپاس ها 0
سپاس شده 611 بار در 611 ارسال
ارسال: #4
RE: مكتب‌هاي هنري در تئاتر

تئاتر ناتوراليست(طبيعت‌گرا)
جنبه اصلي اين سبك توجه به طبيعت و مظاهر آن است و تفاوت اصلي با رئاليسم در اين است كه در اين‌جا به طور ويژه به طبيعت پرداخته مي‌شود و جزئيات امور بيشتر مورد توجه است و پا را از كلي‌نگري فراتر مي‌نهند.
تئاتر دراماتيك
در تئاتر «دراماتيك»، برخي ويژگي‌هاي سبك ناتوراليستي و اومانيستي در هم آميخت. در اين تئاتر بررسي و تحقيق بر روي خانواده و نهاد جامعه نيز وجود داشت و به موازات پيشرفت در زمينه‌هاي فني و هنري اين سبك هم رو به تكامل گذاشت. با وقوع جنگ‌هاي جهاني، مردم از پرداختن به غم متنفر شدند و ديگر حتي پرداختن به جنبه‌هاي عادي زندگي را پوچ مي‌پنداشتند. با توجه به اين تغيير ذائقه درام‌نويسان جنبه‌هاي «فانتزي» را وارد تئاتر كردند. اين تحول‌ها در نهايت به ميميك، تئاترمدرن و اكسپرسيونيسم منجر شد.
نینجا شمشیری است میان خیزران....سرعت و دقت قدرت نینجاست.....نا امیدی مرگ نینجاست
۱۵-۶-۱۳۸۸ ۱۲:۱۲ صبح
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

ارسال پاسخ 

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
پرش به انجمن:


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  وقتی هنر به دندان گرفته شد Yağmur. 2 811 ۵-۵-۱۳۹۴ ۰۲:۳۶ عصر
آخرین ارسال: زندگی کن
  نقاشی روی ظروف سفالین لعابدار Yağmur. 0 583 ۱۷-۴-۱۳۹۴ ۰۳:۵۱ عصر
آخرین ارسال: Yağmur.
  مخمل‌بافی، شكوه هنر بافندگی ایران Yağmur. 0 599 ۱۷-۴-۱۳۹۴ ۰۳:۴۹ عصر
آخرین ارسال: Yağmur.
  تاریخچه هنر مشبك Yağmur. 0 592 ۱۷-۴-۱۳۹۴ ۰۳:۴۷ عصر
آخرین ارسال: Yağmur.
  عبابافی رشته کم رونق صنایع دستی Yağmur. 0 577 ۱۷-۴-۱۳۹۴ ۰۳:۴۶ عصر
آخرین ارسال: Yağmur.


درباره ایران فروم

تالار گفتگوی ایرانیان از سال 1387 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون با بیش از 850.000 کاربر ثابت بزرگ ترین تالار گفتگوی فارسی زبان در جهان می باشد.

برای سفارش تبلیغات در ایران فروم کلیک کنید

لینک دوستان

لینک دوستان