درود مهمان گرامی!   ورود   )^(   ثبت نام زمان کنونی: ۲۹-۶-۱۳۹۷, ۰۸:۰۶ صبح



ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حالت موضوعی | حالت خطی
بایدونبایدهای بارداری اول
نویسنده پیام
کاربر 7 ستاره
*
غایب
ارسال‌ها: 2,867
تاریخ عضویت: ۹ تير ۱۳۸۹
اعتبار: 26
سپاس ها 0
سپاس شده 6 بار در 6 ارسال
ارسال: #1
بایدونبایدهای بارداری اول

انگار که شرایط جدید با وجود تغییر در اندام تان حالت خوشایندی در افکارتان ایجاد کرده است...
طبیعی است؛ شما باردارید و احساس خوبی دارید. این مطلب چند پیشنهاد یا توصیه برای شما دارد تا آغاز این دوره جدید برایتان آسان تر شود و بتوانید حالت های جدیدی را که در بدنتان با آن مواجه می شوید و تا قبل از بارداری از آن بی خبرید، تدبیر کنید.
۱) از چربی پوست تان بکاهید
نگران نباشید! این صورت چرب به خاطر تاثیر هورمو ن هایی است که در بدنتان در حال حاضر در حال ترشح است و در لایه اپیدرم پوست تان نمود پیدا کرده است. آثار خستگی هم در ۲ تا ۳ ماه اول بارداری به بیشتر دیده شدن این چربی روی پوست کمک می کند. در نهایت و به طور خلاصه این توکسین است که به مقدار زیادی روی سطح پوست تان نشسته است. برای اینکه این چربی زیاد پوست تان را کم کنید، یک ماساژ صورت آرام همراه با یک مرطوب کننده ملایم را به شما پیشنهاد می کنیم.
۲) تغییر موهایتان را بپذیرید
در هر حال باید پذیرفت که بارداری تمامی اندام های شما را درگیر خود می کند. هورمون ها و سیکل شان در این دوره با شما هستند. پس چه بهتر که به آن عادت کنید. موهایتان برخلاف پوست تان کمی از چربی خود را از دست می دهند و خشک می شوند. بهتر است از شامپویی که همیشه از آن استفاده می کردید صرف نظر و نوع شامپو یتان را مناسب با این روزها انتخاب کنید.
۳) بهترین «حالت» را انتخاب کنید
حالت و وضعیت فیزیکی از اولین روزهای بارداری یک عامل مهم است. در این دوران کمرتان یکی از اعضای حساس بدنتان به شمار می آید و باید سعی کنید کمترین فشار را به آن وارد کنید، حق دارید. خیلی سخت است که برای اینکه فشار به شکمتان نیاید، خم نشوید. ولی چاره ای نیست. سعی کنید از اولین ماه های بارداری عادت کنید تا زمانی که شکمتان کاملا گرد و بزرگ شد، کمتر به کمرتان فشار بیاید.
۴) عادت های بدتان را ترک کنید
مطمئنا در این ۹ ماه باید توجه ویژه ای به خودتان داشته باشید و مسلما اگر سیگار می کشیدید یا قهوه زیاد می نوشیدید این عادت ها را ترک کنید اما عادت های مثبت را هم به عادت هایتان اضافه کنید. به عنوان نمونه به موسیقی های ملایم گوش کنید، حداقل ۲ لیتر آب در طول روز بنوشید به این خاطر که پوست خود و فرزندتان شاداب خواهد شد. در نهایت از ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم بیشتر اضافه وزن پیدا نکنید.
۵) تحرک داشته باشید
عجیب است اگر انتظار داشته باشید که ماهیچه های شما برای مدت ۹ ماه در استراحت کامل به سر ببرند، اگر می خواهید همچنان تحرک داشته باشید، بهترین ورزش برای شما ایروبیک در آب است اما اگر شجاعت غوطه و ر شدن در آب هنگام بارداری را ندارید یا برای رفتن به استخر تنبلی می کنید بهترین راه حل دو روز در هفته پیاده روی است. این ورزش سبک ضمن ایجاد تحرک و دوری از تنبلی، غذاخوردن شما را هم منظم می کند.
۶) به خستگی هایتان توجه کنید
اگر تمام طول روز احساس خواب آلودگی دارید، بسیار طبیعی است. حمله پروژسترون ها در اولین ماه های بارداری عامل این اتفاق است. حالا راهی برای کنترل این دوره به شما پیشنهاد دهیم. اول از همه تمامی شرایطی که باعث ایجاد ترس در شما می شود را فراموش کنید حتی وقتی سرکار هستید اگر دچار خستگی شدید برای چند لحظه خود را رها کنید و چند نفس عمیق بکشید در حالی که چشم هایتان را بسته اید به قسمت زانو به پایین حالت کششی داده اید، خستگی تان مطمئنا کمی رفع می شود، اگر در خانه این احساس را کردید اولین کاری که می توانید انجام دهید یک دوش آب گرم برای رفع خستگی ماهیچه ها و خواب آرام شب است.
۷) تهوع را فراموش کنید
باز هم پروژسترون ها هستند که برای شما شرایط جدیدی به وجود آورده اند. حالتی که شاید ۸۰ درصد از مادران آینده در این دوران با آن درگیر هستند. برای رهایی از این مشکل وقتی صبح بیدار شدید سعی نکنید خیلی سریع رختخواب خود را ترک کنید. برعکس کمی در جایتان غلت بخورید. به خودتان کشش بدهید سپس یک جرعه آب خنک را در حالی که نشسه اید، بنوشید. این روش برای رهایی از حالت تهوع خوب است. سعی کنید آن را ۴ بار در روز تکرار کنید.
فقط اگر احساس دل درد داشتید این کار را تکرار نکنید. مصرف بیسکویت های خشک، نان تست یا سوخاری می تواند به کاهش تهوع صبحگاهی منجر شود. بعضی از خانم ها با امتحان کردن طعم های مختلفی چون بیسکویت های حاوی زنجبیل یا دارچین سعی می کنند بهترین خوراکی که مانع تهوع صبحگاهی می شود بیابند. ظرف حاوی نان سوخاری مخصوص خود را در بالای سرتان یا نزدیک تخت خواب طوری قرار دهید که مجبور نباشید از جایتان بلند شوید.

موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
خوردن جگر در بارداری
آلوئه‌ ورا در بارداری، خوب یا بد
تاثیرات مطالعه بر جنین در دوران بارداری
چه ویتامین هایی در دوران بارداری استفاده شود
ضرورت استفاده از قرص آهن در دوران بارداری
نقش مهم شوهر در ماه سوم بارداری
بارداری بدون چاقی
موسیقی و بارداری، صدای ضبط را کم کنید
ترشحات واژن در بارداری، طبیعی است یا نه
سونوگرافی چهار بعدی در بارداری
خیلی از آدما هر وقت اراده کنن می تونن توسط آدمای دیگه دیده بشن.
ولی اون آدمایی خوشبختن که ارادشون همیشه این باشه که توسط خداشون دیده بشن
۱۶-۱۰-۱۳۸۹ ۱۲:۳۷ صبح
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

ارسال پاسخ 

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
پرش به انجمن:


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Thumbs Up تغذيه مناسب مادر در بارداري و افزايش قد نوزاد زندگی کن 0 2,828 ۱۰-۱-۱۳۹۵ ۰۴:۳۵ عصر
آخرین ارسال: زندگی کن
Thumbs Up تـأثـیـر رژیـم مـادر بـر جنـسیـت جـنـیـن زندگی کن 0 965 ۱۰-۱-۱۳۹۵ ۰۴:۳۴ عصر
آخرین ارسال: زندگی کن
Lightbulb خوردن جگر در بارداری زندگی کن 0 861 ۱۰-۱۲-۱۳۹۴ ۰۳:۰۲ صبح
آخرین ارسال: زندگی کن
Lightbulb آلوئه‌ ورا در بارداری، خوب یا بد زندگی کن 0 799 ۱۰-۱۲-۱۳۹۴ ۰۳:۰۱ صبح
آخرین ارسال: زندگی کن
  تاثیرات مطالعه بر جنین در دوران بارداری Siva68 0 1,325 ۱۱-۱۰-۱۳۹۴ ۰۶:۵۳ عصر
آخرین ارسال: Siva68


درباره ایران فروم

تالار گفتگوی ایرانیان از سال 1387 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون با بیش از 850.000 کاربر ثابت بزرگ ترین تالار گفتگوی فارسی زبان در جهان می باشد.

برای سفارش تبلیغات در ایران فروم کلیک کنید

لینک دوستان

لینک دوستان