درود مهمان گرامی!   ورود   )^(   ثبت نام زمان کنونی: ۵-۳-۱۳۹۷, ۰۴:۳۹ صبح



موضوع بسته شده است 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حالت موضوعی | حالت خطی
يكي بگه چرا؟
نویسنده پیام
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶-۹-۱۳۸۸ ۱۱:۱۲ عصر، توسط m-azhari.)
*
آفلاین
ارسال‌ها: 1
تاریخ عضویت: ۱۷ مهر ۱۳۸۸
اعتبار: 0
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
ارسال: #1
يكي بگه چرا؟

اخطـــــــــار :
ویرایش شد

توسط MKGUL

سوالات دینی خودتون رو از مراجع بپرسید

ممنون از ازهری عزیز

لاک شد A (6)

سایت طرفداران ماهسون

شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . برای عضویت سریع کلیک کنید.
۱۷-۷-۱۳۸۸ ۰۹:۴۲ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر

نویسنده پیام
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۸-۷-۱۳۸۸ ۰۳:۳۳ صبح، توسط m-azhari.)
کاربر 3 ستاره
*
آفلاین
ارسال‌ها: 683
تاریخ عضویت: ۱۰ شهريور ۱۳۸۸
اعتبار: 14
سپاس ها 1
سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
ارسال: #2
RE: يكي بگه چرا؟

بچه ها هواستون جمع باشه هدف از سوال ها به این نحو شبه انداختن در دین ، اگه واقعا کسی جواب بخواد باید ا ز متخصص جواب بگیره من سعی می کنم جواب های قانع کننده ای
براشون پیدا کنم
نحوه سوال و جواب بالا و نتیجه گیری این شخص به این صورته:
درب باز است باز پرنده است پس در پرنده است
بعد هم میگه من که قانع نشدم
یا علی گفتیم و عشق آغاز شد

<EMBED src=http://noorani.persiangig.com/doafaraj-o1.swf width=400 height=80 type=application/x-shockwave-flash wmode="transparent">

۱۸-۷-۱۳۸۸ ۰۱:۵۲ صبح
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر

نویسنده پیام
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۸-۷-۱۳۸۸ ۰۲:۳۵ صبح، توسط m-azhari.)
کاربر 3 ستاره
*
آفلاین
ارسال‌ها: 683
تاریخ عضویت: ۱۰ شهريور ۱۳۸۸
اعتبار: 14
سپاس ها 1
سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
ارسال: #3
RE: يكي بگه چرا؟

سوال :آيا کشتن انسان کافر، در حالت غير جنگي جايز است؟

پاسخ :كشتن كافر و مشرك در ميدان جنگ يعنى كفارى كه در حال جنگ و تجاوز به حريم اسلام و مسلمين هستند به وسيله رزمندگان اسلام اشكال ندارد ولى در حال عادى منوط به حكم دادگاه اسلامى است؛ يعنى اگر دادگاه اسلامى تشخيص داد كه قتل يك فرد اعم از كافر يا مسلمان واجب است حكم را درباره او اجراء مى‏كند ولى افراد عادى نمى‏توانند خودسرانه دست به قتل افراد بزنند مگر در مورد كسى كه به پيامبر اسلام جسارت كند و دشنام دهد مانند سلمان رشدى كه كشتن او بر هر كس كه او را بيابد واجب است.

یا علی گفتیم و عشق آغاز شد

<EMBED src=http://noorani.persiangig.com/doafaraj-o1.swf width=400 height=80 type=application/x-shockwave-flash wmode="transparent">

۱۸-۷-۱۳۸۸ ۰۲:۳۴ صبح
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر

نویسنده پیام
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۸-۷-۱۳۸۸ ۰۲:۴۵ صبح، توسط m-azhari.)
کاربر 3 ستاره
*
آفلاین
ارسال‌ها: 683
تاریخ عضویت: ۱۰ شهريور ۱۳۸۸
اعتبار: 14
سپاس ها 1
سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
ارسال: #4
RE: يكي بگه چرا؟

معجزه بودن شتر صالح که در قرآن بيانگرديده است در چه مي باشد؟

پاسخ :«و يا قوم هذه ناقه الله لکم آيه...»(هود، آيه 64).

ناقه در لغت به معني شتر ماده است درآيه فوق و بعضي ديگر از آيات قرآن اضافه به «الله» شده و اين نشان مي دهد که اين ناقه ويژگي هايي داشته و با توجه به اين که در آيه فوق به عنوان آيه و نشانه الهي و دليل حقانيت ذکر شده است، روشن مي شود که اين ناقه يک ناقه معمولي نبود و از جهت يا جهاتي خارق العاده بوده است ولي در آيات قرآن اين مسأله به طور مشروح نيامده است که ويژگي هاي اين ناقه چه بوده است؟ همين اندازه مي دانيم يک شتر عادي  و معمولي نبوده است. تنها چيزي که در دو مورد از قرآن آمده است که صالح در مورد اين ناقه به قوم خود اعلام کرد که آب آن منطقه بايد سهم بندي شود، يک روز سهم ناقه و يک روز سهم مردم «هذه ناقه لها شرب ولکم شرب يوم معلوم...»(شعرا، آيه 155). [در تفسير الميزان آمده وقتي ناقه آب مي نوشيد تمام قوم از صغير تا کبير را شير مي داد و به همه مي رسيد] يا در سوره قمر آمده «و نبئهم ان الماء قسمه بينهم کل شرب محتضر»(قمر، آيه 28) ولي کاملا مشخص نشده که اين تقسيم آب چگونه خارق العاده بوده. يک احتمال اين است که آن حيوان آب فراواني مي خورده به گونه اي که تمام آب چشمه را به خود اختصاص مي داده، احتمال ديگر آن است که به هنگامي که آن حيوان وارد آبشخور مي شده حيوانات ديگر جرأت ورود به محل آب را
نداشتند.

به هر حال همان گونه که گفتيم قرآن
اين مسأله را در مورد ناقه صالح به طور سربسته و اجمال بيان کرده است ولي در بعضي از روايات که از طرق شيعه و اهل تسنن نيز نقل شده مي خوانيم که از عجايب آفرينش اين ناقه آن بوده که از دل کوه بيرون آمد و خصوصيات ديگري نيز براي آن نقل شده است.

به هر حال با تمام تأکيداتي که اين پيامبر بزرگ درباره آن ناقه کرده بود آنها سرانجام تصميم گرفتند ناقه را از بين ببرند چرا که وجود آن با خارق عاداتي که داشت باعث بيدار شدن مردم و گرايش به صالح مي شد. لذا گروهي از سرکشان قوم ثمود که نفوذ دعوت صالح را مزاحم منافع خويش مي ديدند و هرگز مايل به بيدار شدن مردم نبودند توطئه اي براي از ميان بردن ناقه چيدند و سرانجام ناقه را کشتند و از مهلتي که خدا براي توبه آنها تعيين کرده بود سرباز زدند و سرانجام صيحه آسماني فرو گرفت و آنچنان وحشتناک بود که بر اثر آن همگي آنان در خانه هاي خود به زمين افتادند و مردند (تفسير نمونه، ج 9، ذيل آيه 61).

 

یا علی گفتیم و عشق آغاز شد

<EMBED src=http://noorani.persiangig.com/doafaraj-o1.swf width=400 height=80 type=application/x-shockwave-flash wmode="transparent">

۱۸-۷-۱۳۸۸ ۰۲:۴۱ صبح
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر

نویسنده پیام
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۸-۷-۱۳۸۸ ۰۳:۱۱ صبح، توسط m-azhari.)
کاربر 3 ستاره
*
آفلاین
ارسال‌ها: 683
تاریخ عضویت: ۱۰ شهريور ۱۳۸۸
اعتبار: 14
سپاس ها 1
سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
ارسال: #5
RE: يكي بگه چرا؟

در سوره مبارکه بقره آيه 219  آمده است که « در شراب و قمار گناه بزرگي است ،و سودهايي ، ولي زيان گناه آن بيش از سود آن است و ...»

------------------------------------------

ممکن است اشاره خداوند به منافع شراب و قمار به دلايل ذيل باشد:

اولا، در عصر جاهليت شرابخواري و قمار بازي رواج کاملي داشت و اگر به منافع اين دو اشاره نمي شد، شايد برخي کوتاه فکران تصور مي کردند، مسأله شراب و قمار به صورت يک جانبه بررسي شده است.

ثانيا، افکار انسان همواره بر محور سود و زيان دور مي زندو براي نجات او از چنگال مفاسد اخلاقي بزرگ بايد از همين منطق استفاده کرد.

ثالثا، مراد منافع ظاهري و سطحي در نزد مشرکان
است نه منافع واقعي و حقيقي.

مرحوم علامه طباطبايي در تفسير الميزان،ج 2، در ذيل همين آيه شريفه مي فرمايد: «منظور از منافع شراب و قمار، استفاده هاي مالي و کار و سرگرمي و تفريح با اين دو عمل است؛ يعني منفعت و سود از ديدگاه مشرکان و دنياپرستان نه منفعتي که در راه تأمين بهتر زندگي و به جريان انداختن چرخ توليد و بهبود وضع زندگي مردم و در راستاي منفعت دنيوي و اخروي آنها باشد.

توجه به اين نکته لازم است که حکم قطعي به ويژه در مورد شراب مراحل تدريجي زيادي را پشت سر گذاشت، چون زمينه هاي رواني و فرهنگي و اجتماعي براي ريشه کني دفعي اين آفات اجتماعي فراهم نبود و اين اعمال زشت با رگ و پوست و همه وجود جاهلان بت پرست و مشرک عجين شده بود و قرآن کريم براي آماده ساختن افکار و اذهان براي علاج قطعي و تحريم اين اعمال از روش تحريم تدريجي استفاده کرده است. در بين اعراب جاهلي معاملات شراب و خريد و فروش و بازار آن نقش مهمي در منافع اقتصادي آنها داشت و آنها به شراب و قمار به چشم کارهايي سودآور و تأمين کننده منافع خود مي نگريستند و حذف اين دو را از گردونه فعاليت هاي اقتصادي خود ضرري بزرگ به شمار مي آوردند.

علاوه بر اين شرب خمر از تفريحات متداول آنها محسوب مي شد به گونه اي که برخي مورخان مي گويند: عشق عرب جاهلي در سه چيز خلاصه
مي شد: شعر و شراب و جنگ.

از روايات استفاده مي شود حتي بعد از تحريم شراب، مسأله ممنوعيت آن براي برخي مسلمانان، بسيار دشوار بود تا آنجا که مي گفتند: «ماحرم علينا شيء اشد من الخمر؛ هيچ حکمي بر ما سنگين تر از تحريم شراب نبود» لذا قرآن کريم با در نظر گرفتن محوريت شراب و قمار در زندگي اعراب جاهلي که هم براي آنها جنبه اقتصادي داشت و هم جنبه تفريحي و سرگرمي به آنها يادآور مي شود که با
وجود اين منافع خيالي و غيرواقعي و کاذب، ضررها و زيان هاي فرد و اجتماعي و دنيوي و اخروي شراب و قمار قابل مقايسه با اين منافع اندک و توهمي نمي باشد.

 

یا علی گفتیم و عشق آغاز شد

<EMBED src=http://noorani.persiangig.com/doafaraj-o1.swf width=400 height=80 type=application/x-shockwave-flash wmode="transparent">

۱۸-۷-۱۳۸۸ ۰۳:۰۰ صبح
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر

نویسنده پیام
مدیر کل ایران فروم
مدیر کل سایت
********
آفلاین
ارسال‌ها: 38,512
تاریخ عضویت: ۳ اسفند ۱۳۸۷
اعتبار: 163
سپاس ها 686
سپاس شده 2806 بار در 1259 ارسال
ارسال: #6
RE: يكي بگه چرا؟

اخطـــــــــار :
ویرایش شد

توسط MKGUL

سوالات دینی خودتون رو از مراجع بپرسید

ممنون از ازهاری عزیز

لاک شد A (6)

اینکه زاده آسیایی رو میگن ، جبر جغرافیایی ...
۱۸-۷-۱۳۸۸ ۰۱:۱۵ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر

موضوع بسته شده است 

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
پرش به انجمن:


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Thumbs Up برخی از اعمال نوروز زندگی کن 0 625 ۲۲-۱۲-۱۳۹۴ ۰۴:۴۱ عصر
آخرین ارسال: زندگی کن
Star اسلام و نوروز زندگی کن 0 528 ۲۲-۱۲-۱۳۹۴ ۰۱:۴۴ عصر
آخرین ارسال: زندگی کن
Thumbs Up صوفی‌گریِ فیلسوفانه زندگی کن 0 481 ۳-۱۱-۱۳۹۴ ۰۴:۰۰ صبح
آخرین ارسال: زندگی کن
Thumbs Up پاسخ به شبهه‌ای یهودی پیرامون معجزه زندگی کن 0 678 ۳-۱۱-۱۳۹۴ ۰۴:۰۰ صبح
آخرین ارسال: زندگی کن
Thumbs Up نقدی بر یهودیت زندگی کن 0 487 ۳-۱۱-۱۳۹۴ ۰۳:۵۹ صبح
آخرین ارسال: زندگی کن


درباره ایران فروم

تالار گفتگوی ایرانیان از سال 1387 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون با بیش از 850.000 کاربر ثابت بزرگ ترین تالار گفتگوی فارسی زبان در جهان می باشد.

برای سفارش تبلیغات در ایران فروم کلیک کنید

لینک دوستان

لینک دوستان

لینک دوستان