درود مهمان گرامی!   ورود   )^(   ثبت نام زمان کنونی: ۴-۸-۱۳۹۳, ۱۰:۲۸ صبح


 

سرزمین بلاگ حامد اسکندری

ارسال پاسخ  ارسال موضوع 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حالت موضوعی | حالت خطی
آزمایش فنی و رانندگی با پژو 206 تیپ 5 و مزایای آن با سایر مدل ها
نویسنده پیام
مدیر پرتال ایران فروم
*****
آفلاین
ارسال‌ها: 11,815
تاریخ عضویت: ۱۳ فروردين ۱۳۸۸
اعتبار: 26
سپاس ها 0
سپاس شده 47 بار در 41 ارسال
ارسال: #1
آزمایش فنی و رانندگی با پژو 206 تیپ 5 و مزایای آن با سایر مدل ها


آزمایش فنی و رانندگی با پژو 206 تیپ 5





اگر نگاهی به مجموعه خودروهایی که در حال حاضر در بازار داخل کشور ارئهمی
شوند داشته باشیم ملاحضه می کنیم که با یک بررسی میانگین توان خودروهای
داخلی رقمی حدود 150 اسب بخار است ، اما با توجه به اینکه اکثر خودروهای
پر قدرت دارای قیمتی فراتر از 20 و 30 میلیون تومان بوده و توان خرید برای
آنها محدود است و مجموعه تولید 8 نوع خودروی دارای قیمت بالاتر از 20
میلیون کمتر از 8 درصد کل تولید خودروی کشور است بایستی حساب آنرا جدا
نماییم. اکنون اگر میانگین سایر خودروهای داخلی که قیمتی کمتر از 20
میلیون تومان دارند را بررسی نماییم مشاهده می کنیم که با در نظر گرفتن
وانت بارها میانگین قدرت حدود 77 اسب بخار و در صورت حذف وانت بارها حدود
72 اسب بخار بدست می آید.

در چنین بازاری اگرچه پژو 206 تیپ 5 دارای عدم ویژگی های ظاهری یک هاچ بک
مطلوب و یا حتی بهره گیری از اتاق 3 در است اما می توان با کمی خوشبینی
لقب هاچ بک پر قدرت را به این کوچولوی 110 اسبی داد.

چشمان ما با دیدن طرح ظاهری 206 پس از گذشت 3 سال از عرضه آن تا حد زیادی
عادت کرده است (هر چند که مدل صندوق دار آن هم تولید میشه) بحر حال 206 جز
آن دسته از خودروهایی است که در نظر تقریباَ تمامی دوستاداران خودرو ، طرح
خارجی وداخلی آن قابل قبول است.استفاده از طرح بدنه 3 در ، در انواع هاچ
بکهای به عنوان بخشی از ایجاد حات جذابیت و اسپرت بودن به کار می رود اما
با وضعیت فروش خودرو در ایران تا کنون به جز اولین سری رنو5 در سال 55و56
هیچگاه یک هاچ بک 3 در ، در داخل کشور تولید نشده است و این مسئه در مورد
206 تیپ 5 نیز پابرجا است . البته این بدین معنا نبوده که یک هاچ بک پنج
در نمی تواند مناسب باشد اما معمولاَ سازنده با تغییراتی در طرح سپرها ،
فلاپ های جانبی ، رینگ و لاستیک متفاوت و ترئینات داخلی آن را متمایز از
سایر مدلها می نماید. اما سازنده در ایران علیرغم تبلیغات این خودرو به
عنوان سری جدید 206 ولیکن کمترین زحمتی برای متمایز نمودن آن از مدلهای
4/1 لیتری این خودرو نموده است. و حتی علیرغم آنکه پژو 206 فرانسه با همین
پیشرانه از طرح سپری در جلو سود می برد که محفظه هواکش آن بزرگتر از مدل
های معمولی بوده و تا پشت قسمت جای پلاک در پایین سپر ادامه می یابد اما
در مدل منتاژ ایران از همان سپر استفاده شده است . به هر حال با در نظر
داشتن این مسئله که دوستداران این خودرو بایستی جذابیت خارجی را خودشان
ایجاد نمایند.گام به داخل خودرو می گذاریم. طرح ، اجزا و تجهیزات دقیقاَ
مشابه تیپ 3 بوده وتنها گرمکن آینه های جانبی اضافه گردیده است.

لیست تجهیزات کامل است و مواردی همچون تهویه اتوماتیک ، دو عدد ایربگ ، سه
پشت سری برای سرنشینان عقب ، آینه های برقی ، شیشه های عقب برقی ، پخش سی
دی از نوع کلاریون با شش عدد باند و سایر تجهیزات استاندارد تیپ 2 یعنی
شیشه بالابرهای برقی جلو ، فرمان هیدرولیک ، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی
راننده ، تنظیم ارتفاع فرمان ، صفحه اطلاعات کریستال مایع ، پرژکتور جلو
وعقب هم جزء تجهیزات است.

حتی صفحه کریستال مایع بکار رفته هیچ اطلاعات اضافه ای نسبت به مدل قبلی
ارائه نمی کند . در حالیکه سازنده می توانست از نوع بکار رفته در 206 های
اتوماتیک بهره ببرد.

مجموعه تجهیزات تا حد زیادی کامل و با کارایی مناسب هستند و رضایت مصرف
کننده را جلب می کنند اما بایستی توجه داشت که شما رقمی حدود 5/2 میلیون
تومان نسبت به تیپ 2 و حدود 1 میلیون تومان نسبت به تیپ 3 بیشتر پرداخت
کرده اید. تا پشت فرمان نوع تیپ 5 قرار بگیرید.

پس استارت ماشین را زده تا ببینید چنین پرداختی ارزشش را داشته یا خیر؟

خودرو را روشن کرده صدای موتور همانند نوع 4/1 لیتری است . و تغییر زیادی
ندارد . قبل از حرکت نگاهی به آنچه در زیر موتور است می اندازیم : پوشش سر
سیلندر خودرو نسبت به نوع 4/1 لیتری به وضوح بزرگتر است و این مسئله به
دلیل وجود دو میل سوپاپ برای به حرکت در آوردن 16 سوپاپ است .ضمن آنکه
تغییراتی نیز در سیستم انژکتور دیده می شود.(مجموعه انژکتور از نوع بوش
بوده) اما سایر تجهیزات تا حد زیادی بدون تغییر مانده است.

کمکم نفس ها در سینه حبس می شود ، دنده یک را جا می زنیم دور موتور را به
حوالی 4000 دور رسانده و کلاج را رها کرده خودرو همراه با مقداری هرز گردی
چرخ های جلو حرکتش را آغاز می کند دنده های 2و3 را به ترتیب در حوالی 6000
دور عوض کرده شتاب گیری خودرو به وضوح نسبت به نوع 4/1 لیتری بیشتر است
البته بیشترین اختلاف در دورهای بالای 4000 نمایان می شود و تا دور 3000
اگر به شما نگویند که این 206 دارای پیشرانه 6/1 لیتری است مطمئناَ افراد
کمی خواهند بود که خود متوجه می شوند که توان موتور بیشتر است. و این
مسئله به دلیل این بوده که حداکثر گشتاور موتور در دور 4000 قابل دستیابی
است و در واقع این 227 سی سی حجم بیشتر و 45 اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به
نوع 4/1 لیتری را در دورهای پائین تا حد زیادی رو نمی کند.

گشتاور بیشتر خودرو ، نوید کشش وشتاب ثانویه بهنری را می دهد و این دقیقاَ
نقطه ضعف نوع 4/1 لیتری است. کشش خودرو در سربالایی ها علیرغم آنکه سه سر
نشین در داخل آن هستند قابل توجه است و خودرو دچار حالت واماندگی در زمان
کاهش سرعت ها و افزایش مجدد آن تا حد زیادی نمی شود اما اگر از دنده معکوس
استفاده کنید آنگاه تازه لذت 110 اسب بخار قدرت خواهید برد .

رینگ و لاستیک بکار رفته دارای ابعاد 14 R 65/185 است در حالیکه در فرانسه
بر روی مدل xsi که از همین موتور سود می برد از رینگ های 15 اینچی و
لاستیک 55/195 استفاده شده است که مطمئناَ تاثیر قابل توجهی در هندلینگ
خودرو دارد.به هر حال اگر می خواهید تا از توان موتور بخصوص در جاده های
خارج از شهر و جاده های کوهستانی حداکثر بهره را برده و توان خودروتان را
به رخ سایرین بکشید لازم است تا با مقداری هزینه رینگ های 15 اینچی و
لاستیک های با دیواره کوتاهتر را به کار ببرید و سیستم تعلیق را دستخوش
تغییر نمایید. تا ارتفاع خودرو کاهش یابد در آن صورت با توجه به خوش زمانی
خودرو عبور از پیچ های تند با سرعت بالا نیز دور از دسترس نیست ضمن آنکه
وجود سیستم ABS ترمزها و اکسل دیسکی در عقب (ترمز در هر چهار چرخ از نوع
دیسکی است) همواره این قوت قلب را برای شما به همراه دارد که در زمان ترمز
نمودن مشکلی نخواهید داشت و توان ترمز خودرو فوق العاده است و از آن قابل
توجه تر عدم انحراف و تمایل به انحراف در ترمز های ناگهانی وشدید است.

اگر د تعویض دنده سریع عمل کنید و جرآت آن را داشته باشید تا بر روی موتور
خودرو فشار بیاورید رسیدن به شتاب صفر تا صد حدود 10 ثانیه میسر است، ضمن
آنکه به راحتی 206 های 4/1 لیتری را در آینه خود خواهید دید. و هر چه به
سرعت بالاتر بروید اختلاف نوع 6/1 را با انواع قبلی بیشتر حس خواهید نمود.

با تعویض پیاپی دنده ها تا دنده 5 بدون آنکه فشاری نیز به موتور وارد
نمایید به سرعت های 130 و 140 و بالاتر دست می یابید. در حالیکه در نوع
4/1 لیتری این امر مستلزم آوردن فشار بر روی خودرو و چر نمودن دنده ها تا
دورهای انتهایی می باشد ضمن آنکه در مواجه با مسیرها ی سر بالایی شاهد
کاهش سرعت نیز خواهید بود در حالیکه در نوع 6/1 لیتری اینگونه نیست. و این
علاوه بر حجم جابجایی بیشتر موتور بدلیل وجود 4 سوپاپ برای هر سیلندر میسر
گشته است.



ویژگی های پژو 206 تیپ 5



پیشرانه پر توان ، ترمزهای پر قدرت ، تجهیزات کامل ، هندلینگ و لذت
رانندگی مطلوب ، کیفیت ساخت خوب، نشاندهنده های واضح وخوانا ، کلاچ و
گیرباکس نرم وروان، ارگونومی مناسب.





نکات منفی



قیمت گران ، فضای داخلی ناکافی ، عدم تفاوت ظاهری با مدل های دیگر ، دید
عقب ضعیف ، عملکرد ضعیف اهرم بوق ، استفاده از رینگ و لاستیک نامناسب.



جدول مقایسه ای تیپ های گوناگون پژو 206 ایران

مبنای مقایسه نوع 4/1 لیتری (تیپ 2و3) نوع 6/1 لیتری (تیپ 5)

تعداد سیلندر (عدد) 4 4

حجم موتور (سانتیمتر مکعب) 1360 1587

تعداد سوپاپ 8 16

ماکریمم قدرت ( اسب بخار / دور در دقیقه) 75/5500 110/5800

ماکزیمم گشتاور( نیوتن متر / دور در دقیقه) 109/3400 145/4000

توان به اعضای یک تن وزن ( اسب بخار) 79 107

وزن خودرو 950 1030

ماکزیمم سرعت ( کیلومتر در ساعت)بدون فشار 166 195

شتاب 0 تا 96 کیلومتر (ثانیه) 9/12 9/9

شتاب 48 تا 112 کیلومتر(ثانیه) 4/13 8/9

زمان طی مسافت 400 متر و سرعت در پایان آن 2/19 و 117 15 و 157

زمان طی مسافت یک کیلومتر و سرعت در پایان آن 5/35 و 141 5/26 و 197

شتاب 48 تا 80 کیلومتر در دنده 4 9/9 1/9

شتاب 80 تا 112 کیلومتر در بهترین حالت 6/16 4/12
۲۵-۸-۱۳۸۸ ۱۲:۱۸ عصر
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

ارسال پاسخ  ارسال موضوع 

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
پرش به انجمن:


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  پژو 407 سال 2008/2008 Peugeot 407 SV HDi mahan_123 0 217 ۱-۲-۱۳۹۳ ۰۴:۵۶ عصر
آخرین ارسال: mahan_123
  چند مدل سیتروئن آسمین 0 697 ۷-۶-۱۳۹۱ ۱۰:۱۱ صبح
آخرین ارسال: آسمین
  سیتروئن قوی‌ترین مدل خود را به ژنو می‌برد khodroreview 0 673 ۷-۱۲-۱۳۹۰ ۰۴:۱۸ عصر
آخرین ارسال: khodroreview
  206 هم وانت شد Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ KHAN◕‿◕MI Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 1 1,197 ۱۶-۱۱-۱۳۹۰ ۱۰:۵۱ عصر
آخرین ارسال: MasoOod 71
  تصاویر/ پژو 908 را حتما ببینید User_m.e 0 1,256 ۲۸-۶-۱۳۹۰ ۱۰:۲۱ صبح
آخرین ارسال: User_m.e

درباره ایران فروم

تالار گفتگوی ایرانیان از سال 1387 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون با بیش از 750.000 کاربر ثابت بزرگ ترین تالار گفتگوی فارسی زبان در جهان می باشد.

برای سفارش تبلیغات در ایران فروم کلیک کنید

جستجو در انجمن