درود مهمان گرامی!   ورود   )^(   ثبت نام زمان کنونی: ۲۶-۷-۱۳۹۷, ۰۹:۵۶ صبح



ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حالت موضوعی | حالت خطی
میگو با نان تُست | ماهي ميگو و غذاهاي دريا
نویسنده پیام
کاربر 2 ستاره
*
آفلاین
ارسال‌ها: 327
تاریخ عضویت: ۵ فروردين ۱۳۸۸
اعتبار: 2
سپاس ها 0
سپاس شده 19 بار در 4 ارسال
ارسال: #1
میگو با نان تُست | ماهي ميگو و غذاهاي دريا


موادلازم

میگوی درشت 800 گرم
تخم مرغ 2 عدد
آرد ذرت یک چهارم لیوان
نان تُست 8 ورق
پیازچه ریزشده 2 عدد
روغن به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس:

سس فلفل یک چهارم لیوان
آب مرغ یک چهارم لیوان
سویا سس 2 قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

1- میگوها را پوست کنده ، پاک می کنیم ولی دم آن را جدا نمی کنیم. سپس یک شکاف روی پشت میگوها می دهیم، طوریکه میگوها دو قسمت شوند ولی جدا نشوند و در مخلوطی از تخم مرغ زده شده و آرد ذرت می خوابانیم.
2- قسمت برشته نان ها را جدا کرده و هر ورق نان را به دو قسمت برش می دهیم، سس روی هر نان تُست یک میگو می گذاریم و با دست، خوب فشار می دهیم آن گاه پیازچه بر روی آن پاشیده و کمی فشار می دهیم که پیازچه ها به میگو بچسبد.
حال روغن را در ماهی تابه ریخته و با دقت نان ها را همراه میگو سرخ می کنیم و روی دستمال کاغذی می گذاریم تا روغن اضافی آن گرفته شود. سپس با سس فلفل سرو می کنیم.
برای تهیه سس برای میگو، تمام مواد لازم آن را با هم مخلوط می کنیم.

نكات تغذیه ای :
میگو یكی از لذیذترین غذاهای دریایی است و نسبت به سایر غذاهای غنی از پروتئین مثل گوشت قرمز و مرغ كالری كمتری دارد. پروتئین موجود در میگو كیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسیدآمینه های لازم جهت رشد می باشد. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت همبند به راحتی هضم می شود، به همین دلیل برای گروه هایی از مردم ،نظیر افراد مسن كه در جویدن و هضم غذا مشكل دارند، میگو غذای مناسبی برای تأمین پروتئین روزانه آنهاست.
میگو در كل دارای چربی كمی می باشد. اسیدهای چرب اُمگا-3 كه از دسته اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و برای سلامتی بدن مفید هستند، در میگو به وفور یافت می شوند. این دسته از اسیدهای چرب می توانند در كاهش خطر بیماری های قلبی مؤثر واقع شوند.
هر چند که کلسترول موجود در میگو بیشتر از کلسترول گوشت قرمز است ، ولی میگو باعث کاهش LDL ( کلسترول بد ) در خون می شود، زیرا زمانی کلسترول ماده غذایی اثرات مضری برای بدن دارد که جذب شود. به نظر می رسد که چربی اشباع یکی از عواملی است که باعث افزایش جذب کلسترول در بدن می شود. بنابراین می توان گفت مواد غذایی مثل گوشت قرمز که باعث افزایش کلسترول بد در خون می شوند، دارای چربی اشباع بالایی نیز هستند. ولی مقدار چربی اشباع میگو در مقایسه با گوشت قرمز کمتر است. همچنین دارای چربی های غیر اشباع ( اُمگا-3 ) مفیدی است که باعث افزایش HDL ( کلسترول خوب ) در خون می شود.

منبع : دنیای تغذیه

موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
طرز تهیه میگو کبابی
طرز تهیه ته چین میگو
طرز تهیه سمبوسه ماهی و میگو
سالاد پیچ میگو و سبزیجات
میگو با سس خردل
جیوزا، غذای محبوب ژاپنی با طعم میگو
میگو اسپایسی با پنیر چدار
طرز تهیه کتلت میگو با سس تمرهندی
میگو با ادویه هندی
خوراک میگو وقارچ
اگر از مطلب استفاده بردید , تشکر فراموش نشه
:Rose:
۱۱-۲-۱۳۸۸ ۰۱:۲۰ عصر
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

ارسال پاسخ 

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
پرش به انجمن:


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  طرز تهیه میگوی توپی شایلین74 0 638 ۸-۷-۱۳۹۴ ۰۴:۵۱ عصر
آخرین ارسال: شایلین74
Thumbs Up طرز تهیه ماهی قزل‌ آلا کبابی زندگی کن 0 662 ۷-۷-۱۳۹۴ ۰۹:۰۱ صبح
آخرین ارسال: زندگی کن
  طرز تهیه ماهی گریل شده با انبه Yağmur. 0 657 ۱۱-۶-۱۳۹۴ ۰۴:۰۹ عصر
آخرین ارسال: Yağmur.
  طرز تهيه قابلمه (ترکمن صحرا) Arezou-66 0 733 ۱۸-۱۱-۱۳۹۳ ۰۷:۵۵ عصر
آخرین ارسال: Arezou-66
  طرز تهیه میگو کبابی nesssa 0 842 ۸-۱۰-۱۳۹۳ ۰۴:۴۵ عصر
آخرین ارسال: nesssa


درباره ایران فروم

تالار گفتگوی ایرانیان از سال 1387 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون با بیش از 850.000 کاربر ثابت بزرگ ترین تالار گفتگوی فارسی زبان در جهان می باشد.

برای سفارش تبلیغات در ایران فروم کلیک کنید

لینک دوستان

لینک دوستان