درود مهمان گرامی!   ورود   )^(   ثبت نام زمان کنونی: ۲۸-۳-۱۳۹۷, ۱۱:۴۳ عصر



ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حالت موضوعی | حالت خطی
آموزش متدولوژی و تکنولوژی طراحی وب CIW (بخش اول)
نویسنده پیام
کاربر 5 ستاره
*
آفلاین
ارسال‌ها: 1,106
تاریخ عضویت: ۷ ارديبهشت ۱۳۸۸
اعتبار: 8
سپاس ها 0
سپاس شده 47 بار در 28 ارسال
ارسال: #1
آموزش متدولوژی و تکنولوژی طراحی وب CIW (بخش اول)

مقدمه

به دوره تکنولوژي و متدولوژي طراحي وب خوش آمديد . اين دوره طراحي و صفحه آرايي را و اينکه که چگونه يک سايت را طراحي کنيد را به شما مي آموزدو سپس براي توسعه وپيشرفت بيشتر آن از ابزارهايي نظير Front Page 2000 و Home site Dream Weaver MX و ... استفاده مي کنيد . در طي اين دوره شما با جديدترين ابزارهاي طراحي وب نظير Flashmx و ... آشنا خواهيد شد و نيز با تکنولوژي هايي نظير دايناميک HTML و Style sheet و Java Script و اپلتهاي جاوا ، Plug in و چند رسانه اي آشنا خواهيد شد .
و نيز ابزارهاي طراحي قابل انعطاف و نيز نا سازگاريهايي که بعضي از اين ابزارها با مرورگرهاي جاري دارند را ملاحظه خواهيد کرد . (با ايجاد پروژه اي کليه مراحل گفته شده تست مي شود)
در اين درس شما اداره کردن يک سايت و نيز فرآيندهاي توسعه آن را فرا خواهيد گرفت .
طراحي وب به يک راهکار متفاوت تري نسبت به بقيه رسانه ها نياز دارد . در طي اين دوره شما به فرآيند طراحي از نقطه نظر نگاه يک کاربر سايت نزديک خواهيد شد حال آنکه و نقش يک طراح و مدير سايت را نيز خواهيد داشت و شما در فرآيند توسعه يک سايت با توسعه وب در يک نمونه اوليه در حال انجام کار خواهيد کرد .
اين مفاهيم و مهارتهاي آموخته شده در اين دوره شرکتها را (شرکتهاي هماهنگ کننده استاندارد وب )قادر خواهند کرد که بر چالشهاي رسالت انتقاد آميز اطلاعات تجاري در محيطهاي اينترنت و اينترانت غلبه کنند .
هر فصل با طرح سئوالاتي به شما براي مرور بر موارد گفته شده وبراي آمادگي در امتحان CIW به شما کمک خواهد کرد .

برای یادگیری این دوره ی آموزشی نیاز است کاربران محترم آشنایی با مهارتهای Windows 98-XP ، اینترنت و طراحی صفحات وب داشته باشند .

ضمنا نیاز است سیستم شما دارای خصوصیات ذیل باشد :

- حداقل سیستم مورد نیاز پنتیوم III
- 64 مگا بایت Ram
- حدود 600 مگا بایت فضای آزاد

اهداف دوره

بعد از گذراندن دوره CIW مهارتهاي زير را پيدا خواهيد کرد :
1- توصيف رابطه نزديک بين تکنولوژي وب و مفاهيم طراحي
2- بيان طرح المانها و انتخاب فونتها و رنگهاي وب سايت
3- توصيف اهميت کارايي سايت براي مخاطبين و توضيح چگونگي برگذاري يک آزمون براي محاسبه کارآيي
4- توصيف اينکه چرا هدايت شدن در سايت مهم است و چگونه مرورگرها آن را کنترل مي کنند .
5- توصيف سلسله مراتب يک وب سايت و تعريف قراردهاي مشابه آن
6- توصيف عملکرد گرافيک ها در سايت شما
7- توصيف توابع و ابزارهاي عکس و انتخاب بهترين قالب گرافيکي
8- جستجوو مطالعه براي اصول طراحي چند رسانه اي و انتخاب بهترين چند رسانه براي سايت
9- توصيف فرآيند توسعه وب
10- نوشتن جملات گويا در سايت و توسعه استراتژي وب و تکنيکهايي براي هدايت از آن
11- توصيف مفهوم کاربردي بودن سايت
12- توصيف فرآيند نقشه هاي فکري و استفاده از آن در ساختار وب
13- اندازه گيري زمان ، عوامل پياده سازي سايت و محاسبه زمان Download (بارگذاري)



نمايشنامه – اساس يادگيري

در اين دستورالعمل خودآموزي در تمرين ها از شماري نمايشنامه – پايه براي يادگيري استفاده مي شود . در اين موارد شما احتمالا با موقعيتهاي مشابه با آنچه که در مديريت و حمايت روزانه مواجه مي شويد سرو کار داريد . شما اطلاعاتي که نياز داريد و بايد براي آن پرسش کنيد ؟ براي محاسبه بهترين راه حل را ايجاد کنيد و راه حلهايي براي تمرين هايي که ايجاد کرديد در پشت اين دستورالعمل خود آموزي ايجاد کنيد .
اين تمرين ها براي تکامل عملکرد واقعي تمرين و کمک به شروع تفکر انتفادآميز درباره برنامه هاي عملي استفاده مي شود . به عبارت ديگر اين تمرين ها به گونه اي طراحي شدند که شما در دنياي واقعي نيز بتوانيد از آنها الهام بگيريد .

ماهيت وب

بيشتر طراحان وب از نقطه نظر نگاه خود به طراحي وب مي پردازند، آنها علاقمند هستند که خودشان را با استعارات مشخص و با تبليغات فراوان نشان دهند. به هر جهت اينترنت براي شما ايجاد تجارت ونيز قابليتي براي ارتباط نزديک ارائه مي دهد .
کاربران ميتوانند اطلاعات و محصولاتي را که در خور نيازشان ميباشد را پيدا کنند.
در اين دوره شما با انواع ابزار هاي طراحي آشنا خواهيد شد و به طبيعت آنها نيز پي خواهيد برد . اينترنت معمولي ترين رسانه واسطه اي است که کاربر را آماده ميسازد که تصميم بگيرد که چه اطلاعاتي را ميخواهد و بايد براي رسيدن به آن به کجا مراجعه کند. اين امر باعث ميشود که بر خلاف رسانه هاي انتشاري، اينترنت يک رسانه تبادلي ( دو طرفه ) تلقي شود.
اکثراً رسانه ها تاثير گذار هستند و هدف آنها ايجاد علاقه کافي است تا اينکه که سرانجام بتواند تبادل مطلوب راانجام دهند.
ماهيت خواندن يک مجله و يا ديدن برنامه هاي تلويزيون ذاتي و بالفطره نيست و معمولاً کار انفرادي است. در اصل عمل خواندن مطبوعات يا تماشاي برنامه هاي تلويزيوني بالفطره عملي تبادلي نيست و در حقيقت بين عمل خواندن يا تماشاي تلويزيون با عمل تبادل تفاوت وجود دارد. تنها تبادل انجام شده در مورد خوانندگان و بينندگان ، گرفتن اطلاعات از طريق خواندن يک کتاب يا مجله يا تماشاي برنامه تلويزيون است. ( بصورت يک طرفه)
بنابراين ايجاد اطلاعات جهت رسانه هاي گروهي به راهکارهاي متفاوت تري نسبت به ايجاد اطلاعات مربوط به اينترنت نياز دارد.
مشاهدات بي عيب اينترنت مانند ثبت رويداد بر روي مرورگر وب ،دلالت بر درخواست کاربران و واکنش سرور دارد. به عبارت ديگر انجام يک داد و ستد و تبادل مي باشد.
بعلاوه با اين طبيعت، اينترنت نميتواند بصورت خطي عمل کند. اگر کاربر تصميم به انجام داد و ستد و تبادل داشته باشد، ابتدا بايد به سايت راهنمايي و هدايت شود، و سپس براي تجارت در سايت بماند و گردش کند و در پايان دوباره به سايت بازگرددو نيز بايد در نظر داشت که کاربر ميتواند براي انجام داد و ستد در هر لحظه به هر سايت ديگري مراجعه نمايد.

هدايت و توسعه وب جاري

پيشرفت وب از چند سال پيش شروع شد اضافه شدن چند رسانه اي هادر وب، دلالت بر پيشرفت وب دارد. اين نوع جديد از اطلاعات در حال حاضر در اينترنت قابل دسترس ميباشد. محتواي اطلاعات عبوري در اينترنت به عنوان جزء اصلي خيلي از پروژه ها و برنامه ها محسوب ميشود.
مزيت عبور اطلاعات در بازتاب اطلاعات و آمار و ارقام ميباشد. به اين صورت که در زماني که کاربر آن را درخواست کند از پايگاه داده ها عبور ميکندو بدست کاربر مي رسند.
اينترنت دومين پيشرفت خود را بعد از ايجاد تجارت الکترونيک در تاريخچه توسعه وب انجام داد.
کارمندان شرکتها و صنايع ميتوانند با اين توانايي عبور اطلاعات تجاري خود را از خانه انجارسال و دريافت کنندو نتيجه آن خيلي کارآمد تر و پربارتر ازحضوردر محيط کاري ميباشد. شبکه داخلي شرکت با بکارگيري وب براي فروشندگان بيروني و شرکاي تجاري ميتواند اطلاعات درخواست شده را سريعتر از بيرون انتقال دهند و سلسله مراتب يک تجارت رابه پيش ببرند.
براي مثال شرکت A براي شرکت B کاغذ توليد ميکند اگر کمپاني A بخواهد به شرکت B دسترسي پيدا کند اين امر با بکارگيري شبکه داخلي شرکت امکانپذير ميباشد . بنابراين شرکت A ميداند که چه موقع شرکت B به محموله هاي ديگري نياز دارد و نيز شرکت A ميتواند نخستين قدم براي تهيه محموله قبل از درخواست از طرف شرکت B را بردارد.

ابزار ها و تکنولوژي

سالها مذاکرات زيادي درباره اينکه چه ابزارهاي خاصي در فرايند گسترش وب استفاده ميشود، وجود داشت. به هر جهت امروزه خيلي از ابزارهاي ويرايشگر وب در رده هاي چهارم و پنجم قرار گرفتند. اين مذاکرات بيشتر پيرامون آن بود که طراحان وب از کدام ابزارها استفاده کنند نه اينکه صرفاً بخواهند از ابزاري خاص استفاده کنند. بطور ايده آل ترکيب کدهاي دستي و WYSIWYG بهترين گزينه از نقطه نظر توسعه امروزي است. انجام اين عمل ساده زمان زيادي براي توسعه يک سايت HTML با کد نويسي را ميگيرد. احتياجات به روز رساني اطلاعات مستلزم آن است که بين صفحه وب و يک سايت محلي اتحاد و پيوستگي ايجاد شود. امروزه WYSIWYG از استاندارد خارج شده است.
و از Dream Wearer , Front Page استفاده ميشود. در آينده ميتوانيد تشکيلات خود را به آخرين درجه پيشرفت برسانيدو همواره با زمان جلو رويد.
اين ابزارهاي قدرتمند که در صنعت نيز قابل رقابت هستند در دوره CIW ارائه خواهند شد. اين ابزارها با هم هماهنگي خاصي دارند.

رسانه هاي واسط

طراحان وب بايد در مورد ديگر تفاوتهاو مشکلاتي که در طراحي وب در مقايسه با رسانه هاي ديگر بخصوص چاپ پيش مي آيد آگاه شوند. در ابتداي زمان طراحي وب ،بسياري از سايتها بصورت HTML ساده و بصورت بروشورولي با خاصيت وب توزيع ميشدند و اين شيوه باعث شد که کمپانيها خيلي سريع اطلاعات خود را بر روي وب ارسال کنند . بعلاوه وب به عنوان قلمرو جديد بود که نه سنديتي براي آن وجود داشت و نه اطلاعات معتبري براي تائيد اعتبار آن بود.
بيشتر کمپاني ها خيلي زود آموختند که ارسال بروشور بر روي وب موثر تر از استفاده از رسانه هاي ديگر نيست. به طور کلي در يک جمله مي توان گفت صفت چاپ خاصيت خطي دارديعني از يک خط به خط ديگر و از يک صفحه به صفحه ديگر. .....
ولي وب يک رسانه خطي نيست و به همين سبب خواص متفاوت تري دارد و هنگامي که در داد وستد از آن به عنوان يک قالب خطي استفاده شود خواص متفاوتي از خود بروز ميدهد. بيشترين ويژگي متفاوت وب در برقراري ارتباط دو طرفه با کاربران ميباشد. صنعت چاپ نميتواند مشاهدات کاربران را بصورت فرم تخصصي در آورد. ودر يک جمله ديگرميتوان گفت رسانه وب ميتواند امکانات ارتباط دو طرفه را به بهترين صورت انجام دهد و براي کاربر فرم شخصي ايجاد کند. و اين پديده يک ارتباط مستقيم بين تجار و کاربران(خريداران) را برقرار مي کند .در طي اين دوره شما از ابزارهاي زيادي در توسعه صفحات وب بهره خواهيد گرفت اما توجه داشته باشيد که هدف از اين دوره کامل کردن مهارت شما در تمامي اين زمينه ها بصورت حرفه اي نيست بلکه هدف از اين دوره آگاهي شما از امکاناتي است که هر کدام از اين ابزارها به شما ميدهند و اين شما هستيد که در نهايت تصميم گيرنده اصلي خواهيد بود که کدام ابزار فوايد بيشتري براي نظام مند شدن مقاصدتان دارد.

محاسبه مهارتهاي HTML خود

در اين تمرين شما مهارت HTML خود را با ايجاد يک صفحه ساده محاسبه خواهيد کرد. شايان ذکر است که مندرجاتي شما بکار ميبريد ميتواند متفاوت از مندرجات بکار برده شده در اين تمرين باشد.

تمرين يجاد يک صفحه وب پايه :

در اين تمرين شما يک صفحه وب ساده ايجاد خواهيد کرد و توانايي HTML خود را محک ميزنيد.
1- از الگوي HTML براي ايجاد قالبهاي زير استفاده کنيد.
- Table
- Hyper Link ( استفاده از پروتکل HTTP)
- Font
- Image
در اين فصل شما با مفاهيم تکنولوژي و ابزارهاي مورد استفاده آن و مختصراً با مشکلاتي که براي بکارگيري اين تکنولوژي استفاده ميشود آشنا شديد و در نهايت مهارت HTML خود را محاسبه کرديد.

سئوالات :

1- در طراحي وب مقصود از ابزارها و تکنولوژي ها چيست؟
2- در مقايسه با رسانه هاي ديگر اينترنت توانايي سازمان دادن به اطلاعات و ارائه نيازهاي اقتصادي کاربران را دارد. مطابق با اين تعريف اينترنت جزء کدام رسانه محسوب ميشود؟
3- به طور مختصر بيان کنيد چرا طبيعت اينترنت ميتواند در مقايسه با رسانه هاي ديگر بصورت داد و ستد باشد؟
4- سه قلمرو رشد و توسعه وب در چند سال اخير چه هستند ؟

مهارتهايي که بعد از خواندن اين فصل پيدا خواهيد کرد
1- تعيين هويت يک قالب صفحه وب معمولي
2- تعريف ساختار المانها و کاربردشان
3- استفاده از رنگ براي انتقال فرهنگ و نوع صنعت يک شرکت
4- توصيف رنگ در قالبهاي عددي
5- انتخاب نوع قلم براي وب سايت
6- توصيف اهميت فضاي سفيد

قبل از شروع فصل به سئوالات زير پاسخ دهيد :

1- طبق بررسي هاي زيادي که صورت گرفته آيا اکثر کاربر ها واقعاً صفحات وب را ميخوانند؟ توضيح دهيد.
2- سئوال قبل را در نظر بگيريد بيان کنيد که چگونه عادت کردن کاربران بر خواندن کاربران بر ساختار صفحه تاثير گذار مي شود ؟
3- کدام مورد مهمتر است : مندرجات ، ساختار و يا انتشار سايت چرا ؟
4- سرعت تقاضاي کاربران وب : چگونه صفحه خود را با اين تقاضا طراحي مي کنيد ؟

موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
آموزش تصویری ساخت دیتابیس در سی پنل
آموزش بکاپ گیری در سی پنل
آموزش جامع سی پنل ورژن جدید
تاثیر طراحی سایت واکنش گرا در رنکینگ سایت
دوازده نکته برای انتخاب شرکت طراحی وب سایت
تکنولوژی GPON
آموزش تغییر پسورد Gmail
آموزش تعمیر دستگاه حضور و غیاب
طراحی اینترنت اشیاء
مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی
تالار گفتگوی ایرانیان
شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . برای عضویت سریع کلیک کنید.
۹-۴-۱۳۸۸ ۰۹:۱۹ عصر
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

ارسال پاسخ 

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
پرش به انجمن:


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Lightbulb استاندارد کل شبکه و اینترنت fileha94 0 1,066 ۲۱-۷-۱۳۹۴ ۰۱:۳۲ عصر
آخرین ارسال: fileha94
  نصب و راه اندازی کابل های شبکه فیبر نوری - قسمت اول faternoor 0 1,118 ۲-۲-۱۳۹۴ ۱۲:۰۱ عصر
آخرین ارسال: faternoor
  معرفی کامل PhPmyAdmin در سی پنل Fatemeh Dehghanpoor 0 1,070 ۳۱-۱-۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ صبح
آخرین ارسال: Fatemeh Dehghanpoor
  دانلود مقالات تخصصی شبکه های کامپیوتری با ترجمه آماده motarjemsaz 0 1,236 ۲۹-۱-۱۳۹۴ ۰۳:۲۴ صبح
آخرین ارسال: motarjemsaz
  سوئیچ های شبکه چگونه کار می کنند Lord Forum 1 1,520 ۲۶-۱-۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ صبح
آخرین ارسال: zahraansariiiii


درباره ایران فروم

تالار گفتگوی ایرانیان از سال 1387 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون با بیش از 850.000 کاربر ثابت بزرگ ترین تالار گفتگوی فارسی زبان در جهان می باشد.

برای سفارش تبلیغات در ایران فروم کلیک کنید

لینک دوستان

لینک دوستان

لینک دوستان