درود مهمان گرامی!   ورود   )^(   ثبت نام زمان کنونی: ۹-۸-۱۳۹۳, ۰۸:۳۱ صبح


 

سرزمین بلاگ حامد اسکندری

ارسال پاسخ  ارسال موضوع 
 
امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حالت موضوعی | حالت خطی
چگونه سایت یا وبلاگ خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید seo
نویسنده پیام
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۳۱-۱-۱۳۸۸ ۰۸:۲۴ صبح، توسط admin.)
مدیر کل ایران فروم
مدیر کل سایت
********
آفلاین
ارسال‌ها: 38,129
تاریخ عضویت: ۳ اسفند ۱۳۸۷
اعتبار: 162
سپاس ها 686
سپاس شده 2626 بار در 1186 ارسال
ارسال: #1
Big Grin چگونه سایت یا وبلاگ خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید seo

پرسشهای زیادی درباره چگونگی معرفی سایت یا وبلاگ به موتور های جستجوی اینترنت مطرح نمودید.
لذا جهت سادگی کارشما و اطلاع از چگونگی ثبت سایت در موتورهای جستجو ، لینکهای مربوط به قسمت معرفی سایت در آن موتور جستجو را اینجا قرار دادم. تنها پنج موتور برتر لیست شده اند.

برای معرفی وب سایت یا وبلاگ خود به موتورهای جستجو میتوانید از این لینکها استفاده کنید:
گوگل:
شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . باید ابتدا در گروه ایران فروم عضو شوید برای عضویت سریع کلیک کنید.

یاهو:
شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . باید ابتدا در گروه ایران فروم عضو شوید برای عضویت سریع کلیک کنید.

آلتا ویستا:
شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . باید ابتدا در گروه ایران فروم عضو شوید برای عضویت سریع کلیک کنید.

MSN: (متعلق به شرکت مایکروسافت)
شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . باید ابتدا در گروه ایران فروم عضو شوید برای عضویت سریع کلیک کنید.

آلکسا (Alexa) وابسته به آمازون
شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . باید ابتدا در گروه ایران فروم عضو شوید برای عضویت سریع کلیک کنید.

اما تنها معرفی کردن سایت یا وبلاگ به موتورهای جستجو (جستجوگر) کافی نیست ! به سه دلیل:

  • یکی اینکه ممکن است چند هفته طول بکشد تا سایت شما ایندکس (ثبت) گردد.

  • دوم اینکه ممکن است نتیجه ی دلخواه بدست نیاید.

  • سوم اینکه ممکن است حتی پس از معرفی سایت به آن موتورهای جستجو بازهم رتبه مطلوب را بدست نیاورید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از آموزش های آنلاین جهت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیز از سایت زیر دیدن کنید:
    رتبه سایت در موتورهای جستجو بالابردن تعداد بازدیدها
     

با ما باشید تا "موتورهای جستجو" با شما باشند !
<ol dir="rtl">

  • کلید:


    روش و چگونگی ثبت یا معرفی وب سایت و وبلاگ (وب لاگ) به موتورهای جستجوگر اینترنت و افزایش رتبه و رنک.  چگونه چگونگي معرفي وب سايت يا وبلاگ موتور موتور هاي اينترنت جستجوگر و بهبود رتبه و ارتقای جایگاه ( ارتقاء رتبه ) و جایگاه جستجو گر ایران فارسی معرفی گوگل و کسب رتبه های برتر و عالی خوب نتایج حاصل و حاصله از جستجو ی کاربران + چگونه وبلاگ خود را به گوگل معرفی کنم؟ چگونه وب سایت خودمان را به گوگل ، یاهو معرفي نمایم ؟




  • موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
    مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی
    معرفی کامل تبلیغات و بازاریابی اینترنتی
    اگر گرفتار یک سایت شلوغ شدید!
    فهمیدن محتویات واقعی یک سایت
    آیا سایت نیازمندیها سود دارد و بعد از چند مدت درآمد دارد؟
    لینک ها را در صفحات جدید باز کنید
    حذف انیمیشن اول سایت
    جلوگیری از پخش موزیک در داخل وبلاگ ها
    چگونگی راست کلیک در سایت هایی که این اجازه را نمی دهند
    نکات مهم ایجاد سایت نیازمندیها –کسب و کار الکترونیکی؟
    اینکه زاده آسیایی رو میگن ، جبر جغرافیایی ...
    ۱۷-۱-۱۳۸۸ ۰۵:۳۸ صبح
    یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

    نویسنده پیام
    مدیر کل ایران فروم
    مدیر کل سایت
    ********
    آفلاین
    ارسال‌ها: 38,129
    تاریخ عضویت: ۳ اسفند ۱۳۸۷
    اعتبار: 162
    سپاس ها 686
    سپاس شده 2626 بار در 1186 ارسال
    ارسال: #2
    RE: چگونه سایت یا وبلاگ خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید

    پس از كتاب مهمترين منبع براي بدست آوردن اطلاعات، مقالات موجود در مجلات علمي و ژورنالها مي باشد. اطلاعات موجود در ژورنالها تقريباً دقيق است چون اين مقالات قبل از چاپ بدقت بازبيني مي شوند. اين مطالب تقريباً روزآمد هستند و احتمال اشتباه در اين مطالب بسيار اندك است و اگر هم احياناً اشتباهي رخ دهد، در شماره هاي بعدي تصحيح مي گردد.

    از سال 1992 يك منبع بسيار مهم ديگر به منابع اطلاعاتي اضافه شد . آن شبكه جهاني وب یا
    (World Wide Web) مي باشد. مجموعة اطلاعات در دسترس براي افرادي كه با اينترنت كار مي كنند روز به روز افزايش مي يابد. اینترنت به جز کاربرد در زمینه اطلاع رسانی کاربردهای بیشمار و غیر قابل تصوری در تجارت و سایر زمینه های زندگی پیدا کرده است.
    به بیان دیگر امروزه در هر زمینه ای که بتوان تصور کرد ، اینترنت یک ابزار موثر و توانمند به حساب می آید.
    همه روزه سایتهای بیشماری به محیط اینترنت وارد میشوند و نبرد آنها برای رسیدن به موقعیت های بالاتر و جذب مخاطبان بیشتر ، سخت تر ، پیچیده تر و فشرده تر میشود.
    هرکسی که سایتی را راه اندازی میکند مایل است تا بازدیدهای بیشتر و بیشتری داشته باشد. اگر سایت تجاری باشد این هدف نیز جدی تر و پررنگ تر می گردد.
    موتورهای جستجو قدرتمند ترین ابزار ترافیک ساز برای یک سایت هستند. و مهمترین توانایی آنها جذب مخاطبهای واقعی سایت است.
    مخاطبان وبگرد و سرگردان معمولا ارزش چندانی ندارند.
    امروزه تخمین زده میشود که حدود 85 % از بازدیدها توسط موتورهای جستجوگر فراهم شده اند.
    و معمولا سایتهایی از این ترافیک بهره خوبی می برند که جایگاه آنها در صفحه اول نتایج جستجو گر ها باشد.
    آنچه اغلب گردانندگان سایتها نمیدانند ، این است که تنها انتشار سایت بروی شبکه و ارسال آن به موتورهای جستجو گر معروف نتیجه دلخواه بدست نخواهد داد.
    پس اگر شما میخواهید که جایگاه مناسب خود را در موتورهای جستجو گر پیدا کنید در این دوره آموزشی با ما باشید.
    اینکه زاده آسیایی رو میگن ، جبر جغرافیایی ...
    ۱۷-۱-۱۳۸۸ ۰۵:۴۰ صبح
    یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
     سپاس شده توسط sosha1372

    نویسنده پیام
    مدیر کل ایران فروم
    مدیر کل سایت
    ********
    آفلاین
    ارسال‌ها: 38,129
    تاریخ عضویت: ۳ اسفند ۱۳۸۷
    اعتبار: 162
    سپاس ها 686
    سپاس شده 2626 بار در 1186 ارسال
    ارسال: #3
    RE: چگونه سایت یا وبلاگ خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید

    تعریف : موتور جستجو چیست ؟
    موتور های جستجو یا Search Engine ها سایتهایی هستند که وظیفه آنها جمع آوری اطلاعات از سطح اینترنت و راهنمایی کاربران به سوی سایتهای مورد نظر است. بدین منظور آنها از یک نرم افزار مخصوص بنام روبوت یا عنکبوت استفاده می کنند. یه این نرم افزار خزنده (Crawler) یا عنکبوت نیز گفته می شود. و وظیفه آن پیمایش اینترنت و ارسال اطلاعات صفحات برای نرم افزار دیگری است که وظیفه اش طبقه بندی و مرتب سازی اطلاعات است. هنگامی که شما به این موتور جستجو مراجعه می کنید، برای مثال MSN ، جایی برای وارد کردن عبارت مورد نظر در اختیار شما قرار می گیرد.
    هنگامی که شما عبارت مورد نظر خود را در اختیار سایت جستجو گر قرار دادید در زمانی بسیار کوتاه و در حد چند صدم ثانیه نتایج جستجو ظاهر میشوند.
    این نتایج در حقیقت لیستی از صفحات اینترنت است که حاوی عبارت مورد نظر شما بوده اند. و به ترتیب اهمیت (اهمیت از نظر موتور جستجو) لیست شده اند. در باره این اهمیت و نقش آن در آینده صحبت خواهیم کرد زیرا هدف ما نیز بالا بردن سایت در همین رتبه بندی میباشد.

    تعریف: دایرکتوری یا فهرست وب چیست ؟
    فهرست (سیاهه) اینترنتی که به آن اصطلاحا دایرکتوری می گویند نیز یکی دیگر از ابزار های رساندن کاربران به سایتهای مطلوب هستند. تفاوت آنها با موتورهای جستجو در این است که این فهرستها بوسیله افراد تهیه میشوند نه توسط رایانه و به صورت خودکار.
    لذا نتایج آنها مربوط تر و مناسب تر است. برخلاف جستجو گر ها که اغلب حاوی نتایج پرت و خارج از موضوع نیز هستند. نقطه ضعف آنها هم این است که کمتر از موتور جستجو بروز و سریع هستند.

    یک مثال طنز گونه از جستجو : زمانی برای انجام یک پروژه دانشگاهی در جستجو گر گوگل به دنبال روش تولید صنعتی کیف سامسونت گشتم. در یک وب سایت نتیجه ای اینگونه برخورد کردم : « مردی با کیف سامسونت وارد هتل شد» !!
    البته امروزه بيشتر موتورهاي جستجو داراي اطلاعات طبقه بندي شده همانند دايركتوريها مي باشند و همچنين اكثر دايركتوريها قابليت جستجو مانند موتورهاي جستجو را دارند.
    پس می بینید که جستجو در اینترنت تجربه و دانش خاص خود را می خواهد که در نخستین فرصت به آن نیز اشاره خواهم کرد.
    اینکه زاده آسیایی رو میگن ، جبر جغرافیایی ...
    ۱۷-۱-۱۳۸۸ ۰۵:۴۱ صبح
    یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

    نویسنده پیام
    مدیر کل ایران فروم
    مدیر کل سایت
    ********
    آفلاین
    ارسال‌ها: 38,129
    تاریخ عضویت: ۳ اسفند ۱۳۸۷
    اعتبار: 162
    سپاس ها 686
    سپاس شده 2626 بار در 1186 ارسال
    ارسال: #4
    RE: چگونه سایت یا وبلاگ خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید

    SEO مخفف عبارت (Search Engine Optimization)است .
    و یعنی اطمینان یافتن از اینکه سایت شما به نحو شایسته ای جایگاه خود را در موتور جستجو یافته و در معرض دید مخاطبان مورد نظر قرار دارد. این یعنی اینکه سایت شما به نحو مطلوب و درستی با موتورهای جستجو گر اینترنت تعامل دارد.

    بسیاری از سایتها با وجود ظاهر زیبا و طراحی شدن با بالاترین تکنیکهای وب ، بازهم موقعیت های بسیار بدی در جستجو دارند و این بدلیل دانش کم و محدود طراح سایت با روش کار جستجوگر هاست.


    سایت های ارایه دهنده خدمات جستجو (Search) معمولا هزاران و بلکه میلیونها نتیجه را باز میگردانند ولی عموما 10 نتیجه در صفحه ی نخست دیده میشوند. آمار حاکی از آن است که تنها 7% کاربران از صفحه های سوم به بعد نتایج را مرور میکنند. پس رسیدن به دهک اول یا همان (Top ten) هدف بسیاری از وب مستر ها و دارنگان سایتهای اینترنت است.
    رتبه بندی جستجو گرها به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. عواملی همچون عنوان HTML صفحه ، متا تگ ها (ابرداده ها) ، کلمات کلیدی وسرانجام مکان و تکرار یا چگالی کلمه های مهم در جستجو.
    دقت : هر موتور جستجو از فرمول خاص خود برای رتبه بندی (Ranking) استفاده می کند و هر از چندی نیز آن فرمول را تغییر می دهد. و خوب است بدانید حتی نسخه اولیه تکنولوژی موتورهای جستجو گر مهم نیز هم اکنون کاملا محرمانه نگهداری می شوند.


    پس SEO علم است یا هنر ؟ هفته آینده به آن می پردازیم.

    همچنین به معرفی SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing) خواهیم پرداخت. هر پنج شنبه با ما باشید تا بازدید کنندگان با شما باشند !
    اینکه زاده آسیایی رو میگن ، جبر جغرافیایی ...
    ۱۷-۱-۱۳۸۸ ۰۵:۴۲ صبح
    یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

    نویسنده پیام
    مدیر کل ایران فروم
    مدیر کل سایت
    ********
    آفلاین
    ارسال‌ها: 38,129
    تاریخ عضویت: ۳ اسفند ۱۳۸۷
    اعتبار: 162
    سپاس ها 686
    سپاس شده 2626 بار در 1186 ارسال
    ارسال: #5
    RE: چگونه سایت یا وبلاگ خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید

    برخی موتورهاى جستجوگر خريدنى نيستند و شما نمى توانيد براى سايت خود رتبه اى بخريد. اينجا رتبه ها را بايد به چنگ آوريد و به طور مداوم براى حفظ آنها بايد تلاش کنيد.

    خوشبختانه، اينگونه موتورهاى جستجوگر متقاعد شدنى هستند. به عبارت ديگر شما با دانستن اصول و قواعد آنها، مى توانيد زبانى مشترک با آنها داشته باشيد. اگر بتوانيد اين زبان مشترک را بيابيد آنگاه سايت شما حتى مى تواند در صدر نتايج جستجو قرار بگيرد. به اين رتبه ها، رتبه هاى عادى (طبيعى) موتور جستجوگر مى گويند.

    حال بار ديگر اين سوال مطرح مى شود که اين زبان مشترک را چگونه مى يابيد؟ امروزه SEO به عنوان ابزار اصلى بازاريابى الکترونيک و خود يک تخصص بسيار جدى است. تخصصى که يک هنر است: هنر کسب رتبه هاى بالا در گوگل و موتورهاى جستجوگر ديگر!
    SEO کسى است که اين هنر را به خوبى مى داند. او زبان مشترک براى ارتباط با موتور جستجوگر را مى داند.
    او مى داند که رفتار موتور جستجوگر در طول زمان چگونه بوده است و امروز چه رفتارى دارد. او به خوبى مى داند که موتور جستجوگر هر روز سازى را کوک مى کند و باز هم اوست که اين سازها را به خوبى مى شناسد. او به خوبى مى داند که چگونه راه ورود موتور جستجوگر به سايت شما را هموار کند و سايت شما را برايش دوست داشتنى نمايد.

    کيست که گوگل را نشناسد و نام آنرا نشنيده باشد. اگر گوگل به شما لبخند بزند، تمام بازار به شما لبخند مى زند. اما گوگل دختر طنازى است که تنها به پسران پر مغز و رعنا لبخند مى زند. اين پسران همان سايتهاى پر محتوا و محبوبى هستند که از ساختارى مناسب در طراحى برخوردارند.

    SEO مى تواند سايت شما را براى گوگل و هر موتور جستجوگر ديگرى جذاب نمايد، ساختار آنرا اصلاح کرده، قابليتهاى آنرا به خوبى عرضه کند به گونه اى که بتواند در ميان سايتهاى ديگر سر راست کند.

    شما اگر اين زبان مشترک را نمى دانيد از يک SEO کمک بگيريد. يا حداقل يک SEO را دوست داشته باشيد و توصيه هاى وى را گوش کنيد. همچنين مى توانيد خود يک SEO باشيد تنها کافيست که چند ماه زمان صرف کنيد و لحظه به لحظه همراه موتورهاى جستجوگر باشيد!

    توضیح: SEO را به معنای Search engine Optimizer یا بهینه سازسایت درموتورهای جستجو نیز گفته اند.
    SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو یعنی چه ؟
    وقتی یک کاربر اینترنت بدنبال کالایی برای خرید به صورت آنلاین می گردد. نخستین جایی که رجوع می کند ، موتورهای جستجو خواهد بود. حال اگر 50 شرکت آن نوع کالا را در وب سایتهای خود در معرض فروش بگذارند ، بخت با فروشندگانی است که جایگاه سایت آنها در موتور جستجو بهتر باشد.
    گرچه امروزه فروشگاههای اینترنتی زیادی هستند که طیف گسترده ای از کالا ها را به فروش می رسانند اما همچنان رقابت سختی برای بالایردن سایتهای فروش کالا در موتور جستجو وجود دارد. SEM کوتاه شده عبارت Search Engine Marketing می باشد.
    این جمله معروفی است که : « اگر گوگل به شما لبخند بزند ، بازار به شما لبخند خواهد زد ! »

    آيا گوگل به شما لبخند خواهد زد؟ برای پاسخ این پرسش با ما باشید – هر پنج شنبه !
    اینکه زاده آسیایی رو میگن ، جبر جغرافیایی ...
    ۱۷-۱-۱۳۸۸ ۰۵:۴۳ صبح
    یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

    نویسنده پیام
    مدیر کل ایران فروم
    مدیر کل سایت
    ********
    آفلاین
    ارسال‌ها: 38,129
    تاریخ عضویت: ۳ اسفند ۱۳۸۷
    اعتبار: 162
    سپاس ها 686
    سپاس شده 2626 بار در 1186 ارسال
    ارسال: #6
    RE: چگونه سایت یا وبلاگ خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید

    راهکارهای بدست آوردن جایگاه و رتبه بهتر در موتورهای جستجو

    سه رکن اساسی در راه بدست آوردن جایگاه برتر:
    میتوان سه فاکتور اصلی را برای رتبه بندی سایت در موتور جستجو بر شمرد:


    1- محتوا و مندرجات سایت (کلمات کلیدی یا کلیدواژه ها)
    2- لینکها (پیوندهای) ورودی خروجی
    3-نوع صفحه ها و شگردهای طراحی سایت


    البته هریک از فاکتورهای بالا ، نکات بسیار زیادی را در بر میگیرد و گاه برخی از مقاله ها تا 100 فاکتور موثر در رتبه بندی را مطرح میکنند. و ما بزودی به بررسی دقیق تر هر یک از این موارد ، و نقش آنها در بهبود رتبه سایت در موتور جستجو خواهیم پرداخت.


    اما نخست ببینیم خود موتورهای جستجو چه راهکارهایی ارایه میدهند :


    گوگل چه میگوید ؟؟
    Google loves Content. گوگل عاشق محتوا است. این چیزی است که گوگل به وب مستر ها سفارش می کند. همچنین سایت گوگل هرگونه همکاری مسقیم با شرکتهای SEO را رد کرده است. و نکات زیر را در پایگاه اینترنتی خود مطرح ساخته است:

    ۱- مراقب ایمیل هایی که ادعا می کنند از طرف جستجو گر ها ارسال شده اندو سایت شما را میخواهند فهرست کنند باشید. یک موتور جستجو هرگز به سایتی برای ایندکس شدن ایمیل نمی زند.


    2- هیچ کس نمیتواند رتبه 1را برای صفحه شما تضمین کند. این موضوع 100 % واقعی است و هرکس به شما گفت که رتبه نخست گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری را به سایت شما میدهد باور نکنید.


    3- مراقب شرکتهایی که ادعای روشهای محرمانه و رمزی برای رسیدن به موقعیت های بسیار بالا را دارند باشید. البته روشها و فوت و فن هایی وجود دارد و خود من نیز روشهایی برای خودم دارم . ولی ادعای روشهای مخفی و پشت پرده را باور نکنید.


    4- ادعای کسانی که می گویند سایت شما را به صدها موتور جستجو معرفی میکنند و یا هزاران لینک به شما میدهند را باور نکنید. این ادعا ها حتی اگر درست باشند تلاشی بیهوده و کم اثر خواهند بود.
    برخی شرکتهای SEO از شما میخواهند که نرم افزار خاصی را نصب کنید تا بتوانید کارهایی از قبیل تایپ مستقیم کلیدواژه ها در مرورگر اینترنت را انجام دهید. این کارها هیچگونه اثری در افزایش بازدید های واقعی ندارند. پس مراقب باشید.


    پیش از آنکه به یک شرکت SEO اطمینان کنید و پولی بپردازید خوب است اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید. و هرگز بی گدار به آب نزنید و پول خود را هدر ندهید.


    5- گوگل هرگز رتبه ای را نمی فروشد. پس بدانید پول شما صرف چه چیزی میشود. برخی جستجو گر ها ممکن است در ازای دریافت پول، سایت شما را در لابلای رتبه های بالا درج کنند. اما گوگل و دیگر سایتهای مطرح جستجو هرگز اینکار را نمی کنند. سایتهایی که به جستجو گر پول میدهند تا در کنار صفحه نتایج لیست شوند ، کاملا روشن و واضح به عنوان اسپانسر (حمایت کننده مالی) مشخص می شوند.


    6- از شرکتی که قرار است برای شما سایتتان را بهبود دهد بپرسید که این کار چه مدت طول خواهد کشید و چند نفر پرسنل در آن مداخله خواهند داشت.البته بیان یک زمان دقیق غیر ممکن است ، ولی میتوان یک محدوده زمانی را مشخص کرد مثلا 3 الی 5 ماه. همچنین اطلاعاتی در مورد سوابق و فعالیتهای شرکت جویا شوید.


    7- مراقب حقه هایی که برخی از شرکتهای SEO میزنند باشید. برخی از این حقه ها عبارتند از:
    اینکه زاده آسیایی رو میگن ، جبر جغرافیایی ...
    ۱۷-۱-۱۳۸۸ ۰۵:۴۴ صبح
    یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
     سپاس شده توسط Sakhidadkhan

    نویسنده پیام
    مدیر کل ایران فروم
    مدیر کل سایت
    ********
    آفلاین
    ارسال‌ها: 38,129
    تاریخ عضویت: ۳ اسفند ۱۳۸۷
    اعتبار: 162
    سپاس ها 686
    سپاس شده 2626 بار در 1186 ارسال
    ارسال: #7
    RE: چگونه سایت یا وبلاگ خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید

    موتورهاي مختلف / رتبه هاي مختلف؟؟
    چگونه ممکن است ؟
    از سلسله مباحث بهينه سازي سايت براي موتور هاي جستجوي اينترنت امروز به مساله رتبه هاي مختلف در جستجو گر هاي مختلف ميپردازم.

    يکي از صفحه هاي اينترنتي من در گوگل رتبه سوم دارد و در msn همواره نخستين نتيجه جستجو است. چگونه ممکن است ؟
    ممکن است تعجب کنيد اما اين يک مساله کاملا طبيعي است. زيرا هر موتور جستجو الگوريتم خاص و محرمانه خودش را دارد و با توجه به اهميت و اولويت فاکتورهاي اولويت بندي نتايج جستجو ، ممکن است نتايج متفاوتي ببار آيد.
    اين که شما کدام موتور جستجو را بيشتر بايد مد نظر قرار دهيد کاملا به کاربران و مخاطبان شما بستگي دارد. و سعي نکنيد از سليقه شخصي براي اين تمرکز روي يک جستجو گر استفاده کنيد.
    يک نکته ديگر که بايد مد نظر داشته باشيد اين است که رتبه سايت شما کاملا به کليدواژه هايي که جستجو مي کنيد بستگي خواهد داشت. براي نمونه ممکن است سايت شما هنگام جستجوي يک عبارت رتبه 12 داشته باشد و در جستجوي ديگري با يک عبارت ديگر، رتبه 1264 را بدست آورد.

    پس مهم اين است که شما بهبود جايگاه خود را براي چه عبارتهايي مد نظر داريد.
    موضوع عبارتها و حالتهاي ترکيبي آنها در درس سوم بررسي خواهد شد.

    چکیده :

    کارهايي که بايد بکنيد :
    • گام به گام جلو برويد.
    • صبر و حوصله داشته باشيد
    • بروز رساني و گنجاندن مطالب تازه را فراموش نکنيد.
    • لينکهاي خراب و پيوندهاي شکسته را حذف کنيد.
    • کليدواژه ها را بکار ببريد نه رديف کنيد !

    کارهايي که نبايد بکنيد.
    • از توليد صفحات آينه اي خودداري کنيد.
    • از قابها تا حد امکان کم استفاده کنيد
    • از قالبهاي سنگين و پيچيده کمتر استفاده کنيد
    • محتوي صفحه را بررسي و بازنگري کنيد.
    • از تکرار بيهوده کلمه هايي که گمان ميکنيد مهم هستند خودداري کنيد.
    • اخلاق اينترنت را رعايت کنيد !

    کلمات کلیدی : iran , seo, SEM, Persian Search web site, iranian
    اینکه زاده آسیایی رو میگن ، جبر جغرافیایی ...
    ۱۷-۱-۱۳۸۸ ۰۵:۴۶ صبح
    یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

    نویسنده پیام
    مدیر کل ایران فروم
    مدیر کل سایت
    ********
    آفلاین
    ارسال‌ها: 38,129
    تاریخ عضویت: ۳ اسفند ۱۳۸۷
    اعتبار: 162
    سپاس ها 686
    سپاس شده 2626 بار در 1186 ارسال
    ارسال: #8
    RE: چگونه سایت یا وبلاگ خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید

    فاکتور نقره ای* : لینکهای ورودی و خروجی
    قسمت اول :
    بسیاری از وب مستر ها برای بالابردن ترافیک سایت و موقعیت در موتور های جستجو بصورت گسترده ای دست به مبادله لینک (پیوند) می زنند. اما گاهی نتیجه دلخواه بدست نمی آید. دلیل این مساله این است که بسیاری نمیدانند که موتورهای جستجو لینک های وب را چگونه می بینند. آنچه که هست دید یک موتور جستجو با دید یک کاربر در این زمینه اندکی تفاوت دارد.
    درک این تفاوت به مدیر یا سرپرست سایت کمک می کند تا از لینک ها و پیوندهای ورودی و خروجی استفاده مناسب ببرد.
    برخی موتورهای جستجوی مهم همچون msn ، یاهو و گوگل به لینکهای ورودی و خروجی صفحه شما اهمیت می دهند. گوگل به این فاکتور بسیار اهمیت میدهد.
    یعنی مهم است که شما به چه سایتهایی لینک میدهید و از چه صفحه هایی لینک دریافت میکنید.
    اگر صفحه مورد نظر شما ، دارای پیوند هایی باشد که کاربر را به صفحه های دارای مطالب مربوط راهنمایی میکند این موضوع خشنودی موتورهای جستجو را بهمراه خواهد داشت.

    پس مراقب دو چیز باشید : نخست با چه کسانی مبادله لینک میکنید. دوم آنکه لینک چه صفحاتی را در صفحه خود قرار میدهید. البته معمولا این فاکتور دارای تاثیر مثبت است. یعنی بندرت یک لینک نامربوط باعث بدتر شدن موقعیت شما میشود. اما چگونه بفهمیم که صفحه مورد نظر برای لینک دادن با صفحه ما ارتباط مفهومی دارد یا نه؟ البته لینک دادن سایر سایتها ویژگی دیگری دارد که همانا انتقال ترافیک و هدایت بازدید کنندگان به سایت شما است.


    دقت : البته قبل از آنکه تعداد زیادی لینک به سایت خودتان بدهید به یک نکته دقت کنید .جستجو گرها از یک فرمول بسیار نبوغ آمیز برای درک این مساله استفاده میکنند که آیا پیوندهای هدایتگر به سوی صفحه مطلوب شما پیوندهایی برای کاربران است یا آنکه برای فریب جستجو گرها پیاده سازی شده اند. پس مراقب باشید که کیفیت پیوندهای ارتباطی از کمیت و تعداد آنها مهمتر و موثرتر است.
    آنچه برای سایتهای جستجو گر اهمیت دارد این است که کاربران خود را به نتیجه های مربوط و به اصطلاح بدرد بخور راهنمایی کنند. زیرا بقاء یک موتور جستجو در تامین نیازهای مشتریان است.
    مساله لینک ها (پیوندهای ورودی و خروجی) همواره یکی از مسایل گیج کننده برای افراد تازه کار بوده است.
    و هر کس نیز تفسیر خاص خودش را از کارآیی لینکها دارد و تنها کسانی دقیق و کامل حقیقت موضوع را میدانند، همان مهندسان طراحی و توسعه موتورهای جستجو گر هستند. بله فقط کارکنان شرکتهایی همچون گوگل یا msn یا دیگر شرکتها. اما آنچه که تجربه و تحقیق میتواند روشن کند را در این نوشته خواهیم گفت. میتوان موتور جستجو را به منزله یک جعبه تاریک (Black Box) در نظر گرفت. و با مطالعه ورودی ها و خروجی ها به اسرار آن (تا حدودی) پی برد.
    یعنی یک سایت را تغییر داد و سپس نتیجه آن تغییرات را بر رتبه بندی آن سایت در موتورهای جستجو مطالعه نمود. این یک روش آزمایش و خطا است. و زمان بسیار طولانی نیاز دارد. زیرا معمولا سایتهای رتبه پایین هر یک یا دو ماه یک بار توسط جستجو گر مرور می شوند و نتیجه هر تغییر دست کم یک ماه بعد مشخص میشود.
    در آزمایشهای متعددی که توسط خود من انجام شد و نیز بررسی گزارش چند پروژه تحقیقاتی در خارج از کشور اطلاعات باارزشی در این مورد بدست آمد. که در جای خود به آن خواهیم پرداخت.

    برای آگاهی شما خوانندگان عزیز برخی از این موارد را برای شما شرح میدهیم و برای حفظ سادگی کار از ذکر الگوریتم ها و متدولوژی های پیچیده خودداری خواهم کرد.
    قسمت دوم :
    بوسه داغ یا Hot Kiss چیست ؟
    اگر یک صفحه که مطالب مربوط و مشابه با سایت شما دارد به نحو شایسته ای به شما لینک بدهد اصطلاحا به آن بوسه داغ میگویند. مهم نیست که عدد Rank آن صفحه کم یا زیاد باشد. الگوریتم موتورهای جستجو اغلب به گونه ای هستند که چنین لینکهایی تاثیر بسزایی در جایگاه و رتبه شما دارند. پس هرگز پیشنهاد لینک را از یک صفحه یا سایت همگون یا مشابه به بهانه رنک (رتبه) کم رد نکنید. چنین لینکهایی همچون یک بوسه داغ در یک کوچه خلوت در شب بارانی هستند !

    *فاکتور طلایی بهینه سازی برپایه موتور های جستجو باشد برای هفته های بعد.

    برای بهبود جایگاه خود و آشنایی با زبان موتور های جستجو هر پنج شنبه با ما باشید

    SEO ,SEM Search engine marketing iran , Optimization, persian page google rank , ranking
    اینکه زاده آسیایی رو میگن ، جبر جغرافیایی ...
    ۱۷-۱-۱۳۸۸ ۰۵:۴۷ صبح
    یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

    نویسنده پیام
    مدیر کل ایران فروم
    مدیر کل سایت
    ********
    آفلاین
    ارسال‌ها: 38,129
    تاریخ عضویت: ۳ اسفند ۱۳۸۷
    اعتبار: 162
    سپاس ها 686
    سپاس شده 2626 بار در 1186 ارسال
    ارسال: #9
    RE: چگونه سایت یا وبلاگ خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید

    فاکتور طلایی بهبود : توزیع واژگان پایه
    بسیاری از وب مستر ها و مدیران سایتها فکر میکنند که با مبادله هر چه بیشتر لینک (پیوند) میتوانند به رتبه های بالا دست پیدا کنند. اما راههای بهتری هم هست. یکی از این راهها مساله توزیع کلمات و واژگان در صفحه است.
    توزیع (Distribution) در اینجا معنایی نزدیک به معنای آن در علم آمار دارد. یک کلمه جستجو شده توسط کاربر در بخشهای مختلفی از صفحه ممکن است وارد شده باشد. و تعداد و چگونگی تکرارهای آن یک فاکتور بسیار مهم در رتبه بندی است.
    چندی پیش یکی از دوستان ما (جناب مهندس فرخ حیاتی) ، موفق شد یک سایت فارسی در زمینه تجارت الکترونیک را از رتبه بالای هزار ، به صفحه نخست گوگل برساند ، تنها و تنها به دستکاری اصولی متن سایت و توزیع علمیکلمات در آن. توزیع بندی درست کلمات و واژگان کلیدی اغلب یک استراتژی موفق برای SEO است و معمولا بهتر از مبادله لینک جواب میدهد.

    بدین منظور شما بایستی فهرست دقیقی از کلمات و عبارتهایی که ممکن است یک جستجو گر را به سایت شما برساند تهیه کنید.
    سپس مناسب ترین و موثر ترین ترکیبات از میان آنها را دست چین نموده و به ترتیب اهمیت در صفحات سایت خود بکار ببرید.
    دقت کنید : بکار ببرید نه پست سر هم لیست کنید. سعی کنید در پاراگرافهای مختلف صفحه از آنها استفاده کنید.
    سعی کنید متن ها را به گونه ای انتخاب کنید که برای کاربران عمومیت داشته باشد. یکی از بهترین راهها استفاده از مقاله است.
    اگر سایت شما قسمتی برای مقاله ها و مطالب مربوط به محتوای خود داشته باشد شما گام بزرگی برداشته اید.
    زیرا مقاله یعنی جایی برای کاربرد درست کلمات کلیدی و تکرار مناسب آنها. ضمن اینکه این کار سایت شما را حرفه ای تر جلوه می دهد و در هر زمینه ای که فعالیت دارد شما را نیز پرتوان تر و قوی تر نشان میدهد.
    باز هم تاکید میکنم.
    فاکتور طلایی یعنی سه کار مهم :
    1- تشخیص درست و کاربر پسند کلمات کلیدی
    2- استفاده درست و منطقی و توزیع مناسب این عبارتها در صفحه
    3- بازنگری و تغییر در صفحات و پیگیری (Trace) کردن اثر آن بر حجم بازدید ها.

    هفته بعد به بررسی چند اشتباه رایج از سوی دارندگان سایتها می پردازیم که اثر منفی بر رتبه سایت در موتورهای جستجو دارند.
    اینکه زاده آسیایی رو میگن ، جبر جغرافیایی ...
    ۱۷-۱-۱۳۸۸ ۰۵:۴۷ صبح
    یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

    نویسنده پیام
    مدیر کل ایران فروم
    مدیر کل سایت
    ********
    آفلاین
    ارسال‌ها: 38,129
    تاریخ عضویت: ۳ اسفند ۱۳۸۷
    اعتبار: 162
    سپاس ها 686
    سپاس شده 2626 بار در 1186 ارسال
    ارسال: #10
    RE: چگونه سایت یا وبلاگ خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید

    هفته پيش در باره دو نکته طلايي و نقره اي بهبود و ارتقاي سايت در موتورهاي جستجوگر اينترنت گفتيم.
    اکنون به بررسي عواملي که باعث سقوط موقعيت و رتبه يک سايت در موتور هاي جستجو مي شوند مي پردازيم.

    1- تکرار بيش از اندازه کلمه هاي کليدي در صفحه. به اين کار Spam اسپم کردن مي گويند. اگر موتور جستجو گمان برد که سايت شما اسپم کرده است با آن برخورد خواهد کرد. يعني رتبه آن را کاهش خواهد داد.
    2- مخفي کردن کلمات ، نوشته هاي بسيار کوچک و يا همرنگ با زمينه نيز از نظر موتور جستجو تقلب محسوب مي شود.
    3- بسياري از روبوتها (موتورهاي جستجو) نميتوانند قابها (فريمها) را باز کنند. ترجيحا از آنها استفاده نکنيد. البته راههاي براي حل اين موضوع وجود دارد که در مباحث پيشرفته بررسي خواهيم کرد و ترفندهاي آن را خواهيم گفت.
    4- گنجاندن کلمات بي ربط براي جذب بي رويه کاربران. اغلب موتورهاي جستجو قادر به درک مقوله و زمينه سايت شما هستند. اما برخي کاربران به گنجاندن کلمات بي ربط همچون واژه هاي قبيح و پورنو سعي در جذب کاربران دارند. شما اين اشتباه را نکنيد. خوب است بدانيد سايتهاي غير اخلاقي (پورنو) در موتورهاي جستجو رتبه يا Rank پايين دارند و اغلب از 5 تجاوز نميکند.
    5- استفاده از صفحات آيينه اي . يعني صفحات تکراري با آدرس متفاوت و محتواي يکسان.
    6- لينکهاي خروجي منتهي به اطلاعات بي ارزش . اين يعني اينکه به سايتهاي مرتبط لينک بدهيد و لينکهاي بي ربط يا شکسته و منسوخ را خذف کنيد.
    7- خودداري از عضويت در مزرعه لينک يا سايتهاي متقلب ؛
    تعريف : مزرعه لينک به گروهي از سايتها اطلاق ميشود که بي آنکه ارتباط مفهومي با هم داشته باشند دست به مبادله گستره لينک مي زنند تا محبوبيت خود را افزايش دهند. موتورهاي جستجو بويژه گوگل اگر پي ببرند که شما در اينگونه سايتها ( يا در همسايگي آنها ) قرار داريد ، بشدت با آن برخورد ميکنند. نتيجه آن هم افت شديد جايگاه شما در جستجو گر هاست.

    هر پنج شنبه منتظر حضور شما هستيم. اين وبلاگ هر پنج شنبه بروز رساني ميشود.
    هفته آينده به برخي پرسشهاي مهم و رايج که براي کاربران و مديران سايت ها مطرح مي شود پاسخ مي دهيم.
    لطفا ما را با نظرات خود همراهي نماييد. نظر، انتقاد يا پيشنهاد شما مايه دلگرمي ماست.

    بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و آموزش سرچ گوگل
    اینکه زاده آسیایی رو میگن ، جبر جغرافیایی ...
    ۱۷-۱-۱۳۸۸ ۰۵:۴۸ صبح
    یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
     سپاس شده توسط sosha1372

    ارسال پاسخ  ارسال موضوع 

    کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
    پرش به انجمن:


    موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
    موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
    Big Grin آموزش تعمیر دستگاه حضور و غیاب abasmarofi 0 135 ۳-۷-۱۳۹۳ ۰۴:۰۰ عصر
    آخرین ارسال: abasmarofi
      کنترل دسترسی چیست و به چه درد میخورد abasmarofi 0 105 ۳-۷-۱۳۹۳ ۰۳:۵۳ عصر
    آخرین ارسال: abasmarofi
      طراحی اینترنت اشیاء yalda888 0 143 ۱۲-۶-۱۳۹۳ ۱۲:۵۰ عصر
    آخرین ارسال: yalda888
      مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی sbs 1 147 ۱۲-۶-۱۳۹۳ ۱۱:۲۴ صبح
    آخرین ارسال: sbs
      حذف نماد سپر امنیتی از روی Shortcut های ویندوز 8 yaldaetemadi 0 153 ۸-۶-۱۳۹۳ ۰۴:۰۹ عصر
    آخرین ارسال: yaldaetemadi

    درباره ایران فروم

    تالار گفتگوی ایرانیان از سال 1387 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون با بیش از 750.000 کاربر ثابت بزرگ ترین تالار گفتگوی فارسی زبان در جهان می باشد.

    برای سفارش تبلیغات در ایران فروم کلیک کنید

    جستجو در انجمن