درود مهمان گرامی!   ورود   )^(   ثبت نام زمان کنونی: ۲۹-۵-۱۳۹۷, ۱۰:۵۷ عصر



ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حالت موضوعی | حالت خطی
استرس شغلی، ‌بیماری قرن
نویسنده پیام
مهمان
 
سپاس ها
سپاس شده بار در ارسال
ارسال: #1
استرس شغلی، ‌بیماری قرن

پدیده استرس یا فشار عصبی از مسایل بسیار حاد کنونی سازمان ها می‌باشد که سلامت جسمی و روحی نیروی کار را به خطر انداخته و علاوه بر تاثیر بر زندگی خصوصی افراد، هزینه سنگینی را نیز به سازمان‌ها وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی آفتاب، استرس یا فشار روانی و یا تنیدگی به معنای فشار یا نیرویی است که از انواع عوامل درونی و بیرونی بر فرد وارد شده و بر رفتار او تاثیر می‌گذارد و در حقیقت به گونه‌ای ناهنجاری رفتار تلقی می‌شود که به هنگام قرار گرفتن فرد در شرایط نامطلوب و ناشناخته به وجود می‌آید.

علائم عمومی آن شامل علائم فیزیکی مانند: تپش قلب، سردرد و میگرن، درد قفسه سینه، ناراحتی معده، اسهال و یبوست، ضعف، دستهای سرد و مرطوب تعریق شدید، سرگیجه و ...

علائم عاطفی مانند: پرخاشگری، اعتماد به نفس پائین، افسردگی، بی‌تفاوتی قرص‌های بی‌مورد، اشکال در تمرکز، بدبینی، کابوس، بیقراری، اضطراب و ...

علائم رفتاری مانند: تمایل به کشیدن سیگار یا افزایش آن، مصرف مواد مخدر یا الکل، پرخوری، اختلالات خواب، کاهش حافظه و منگی، نامنظم بودن و ...

استرس شغلی
استرس شغلی نوعی از استرس می‌باشد که با محیط کار و عوامل مرتبط با محیط کاری فرد ارتباط دارد. به کارگیری فرد در کاری که با توانایی‌ها و اطلاعات او همخوانی ندارد و یا تغییر در فعالیت کاری او می‌تواند باعث ایجاد استرس در فرد شو.

عوامل به وجود آورنده استرس شغلی:
1- عوامل مرتبط با شغل و محیط کاری
2- عوامل مرتبط با فرد
3- عوامل مرتبط با مدیریت

اثرات استرس بر کارایی فرد در محیط کار:
1- رود رنجی و پرخاشگری در برخورد با همکاران
2- بی تفاوتی نسبت به کار و عدم تمرکز برروی کار
3- کاهش خلاقیت
4- فقدان اعتماد به نفس
5- خستگی مفرط از کار و افزایش اشتباهات
که همه این عوامل در نهایت منجر به عدم بازدهی و کارایی در سازمان‌ها می‌شود.

راههای پیشگیری و کاهش استرس شغلی
1- قوانین کاری و مسئولیت‌های کاری خود را به طور دقیق مشخص کنید.
2- ورزش کنید.
3- رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.
4- از مرخصی‌های ماهیانه خود استفاده کنید
اما وظایف مدیران:
1- مشخص بودن نقش‌ها و وظایف کارکنان
2- آشنایی کامل مدیر به علوم مدیریتی و ارتباطی
3- عدم تبعیض بین کارکنان
4- اختصاص فرصت‌هایی برای تفریح تو استراحت و مصاحبت در سازمان
5- گوش دادن به صحبت‌ها و مشکلات کارکنان و پذیرا بودن آنها

تحقیقات نشان می‌دهد که نارضایتی شغلی در محیط‌های پراسترس ارتباط مستقیمی با افزایش ضایعات، غیبت، کاهش بهره‌وری و بروز رفتارهای نابهنجار در کارمندان دارد.

موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
بیماری های باشخصیت!
انواع روشهای مبارزه با استرس
استرس چيست؟
8 راهكار ساده براي يك زندگي بدون استرس
تشخیص بیماری‌ از مدل خوابیدن
رهایی سریع از استرس !
8 راه مقابله با استرس
استرس را زیر پایتان له کنید!
بیماری به نام "راضی کردن دیگران"
با چیدمانی رنگی استرس تان را کاهش دهید ...
۲۳-۵-۱۳۸۸ ۰۷:۳۲ عصر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

ارسال پاسخ 

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
پرش به انجمن:


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Thumbs Up ازدواج و طلاق به سبک دهه هفتاد زندگی کن 0 586 ۱۸-۱۱-۱۳۹۴ ۰۵:۵۰ عصر
آخرین ارسال: زندگی کن
  برای رسیدن به آرامش مداد شوید !! tanha37 0 831 ۱۱-۴-۱۳۹۴ ۰۷:۵۸ عصر
آخرین ارسال: tanha37
  عادت هایی که شما را باهوش می کند tanha37 0 797 ۱۲-۳-۱۳۹۴ ۰۸:۰۸ صبح
آخرین ارسال: tanha37
Photo Doodling راهی برای تنظیم ذهن و روح darya1477 0 852 ۷-۲-۱۳۹۴ ۱۲:۰۰ عصر
آخرین ارسال: darya1477
  دانلود مقالات,پایان نامه,نمونه سوال و دیگر فایلهای آموزشی روانشناسی mahmoodhl70 0 998 ۲۶-۱-۱۳۹۴ ۰۳:۴۴ عصر
آخرین ارسال: mahmoodhl70


درباره ایران فروم

تالار گفتگوی ایرانیان از سال 1387 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون با بیش از 850.000 کاربر ثابت بزرگ ترین تالار گفتگوی فارسی زبان در جهان می باشد.

برای سفارش تبلیغات در ایران فروم کلیک کنید

لینک دوستان