درود مهمان گرامی!   ورود   )^(   ثبت نام زمان کنونی: ۶-۳-۱۳۹۷, ۰۶:۱۰ عصر



ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حالت موضوعی | حالت خطی
استرس شغلی، ‌بیماری قرن
نویسنده پیام
مهمان
 
سپاس ها
سپاس شده بار در ارسال
ارسال: #1
استرس شغلی، ‌بیماری قرن

پدیده استرس یا فشار عصبی از مسایل بسیار حاد کنونی سازمان ها می‌باشد که سلامت جسمی و روحی نیروی کار را به خطر انداخته و علاوه بر تاثیر بر زندگی خصوصی افراد، هزینه سنگینی را نیز به سازمان‌ها وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی آفتاب، استرس یا فشار روانی و یا تنیدگی به معنای فشار یا نیرویی است که از انواع عوامل درونی و بیرونی بر فرد وارد شده و بر رفتار او تاثیر می‌گذارد و در حقیقت به گونه‌ای ناهنجاری رفتار تلقی می‌شود که به هنگام قرار گرفتن فرد در شرایط نامطلوب و ناشناخته به وجود می‌آید.

علائم عمومی آن شامل علائم فیزیکی مانند: تپش قلب، سردرد و میگرن، درد قفسه سینه، ناراحتی معده، اسهال و یبوست، ضعف، دستهای سرد و مرطوب تعریق شدید، سرگیجه و ...

علائم عاطفی مانند: پرخاشگری، اعتماد به نفس پائین، افسردگی، بی‌تفاوتی قرص‌های بی‌مورد، اشکال در تمرکز، بدبینی، کابوس، بیقراری، اضطراب و ...

علائم رفتاری مانند: تمایل به کشیدن سیگار یا افزایش آن، مصرف مواد مخدر یا الکل، پرخوری، اختلالات خواب، کاهش حافظه و منگی، نامنظم بودن و ...

استرس شغلی
استرس شغلی نوعی از استرس می‌باشد که با محیط کار و عوامل مرتبط با محیط کاری فرد ارتباط دارد. به کارگیری فرد در کاری که با توانایی‌ها و اطلاعات او همخوانی ندارد و یا تغییر در فعالیت کاری او می‌تواند باعث ایجاد استرس در فرد شو.

عوامل به وجود آورنده استرس شغلی:
1- عوامل مرتبط با شغل و محیط کاری
2- عوامل مرتبط با فرد
3- عوامل مرتبط با مدیریت

اثرات استرس بر کارایی فرد در محیط کار:
1- رود رنجی و پرخاشگری در برخورد با همکاران
2- بی تفاوتی نسبت به کار و عدم تمرکز برروی کار
3- کاهش خلاقیت
4- فقدان اعتماد به نفس
5- خستگی مفرط از کار و افزایش اشتباهات
که همه این عوامل در نهایت منجر به عدم بازدهی و کارایی در سازمان‌ها می‌شود.

راههای پیشگیری و کاهش استرس شغلی
1- قوانین کاری و مسئولیت‌های کاری خود را به طور دقیق مشخص کنید.
2- ورزش کنید.
3- رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.
4- از مرخصی‌های ماهیانه خود استفاده کنید
اما وظایف مدیران:
1- مشخص بودن نقش‌ها و وظایف کارکنان
2- آشنایی کامل مدیر به علوم مدیریتی و ارتباطی
3- عدم تبعیض بین کارکنان
4- اختصاص فرصت‌هایی برای تفریح تو استراحت و مصاحبت در سازمان
5- گوش دادن به صحبت‌ها و مشکلات کارکنان و پذیرا بودن آنها

تحقیقات نشان می‌دهد که نارضایتی شغلی در محیط‌های پراسترس ارتباط مستقیمی با افزایش ضایعات، غیبت، کاهش بهره‌وری و بروز رفتارهای نابهنجار در کارمندان دارد.

موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
بیماری های باشخصیت!
انواع روشهای مبارزه با استرس
استرس چيست؟
8 راهكار ساده براي يك زندگي بدون استرس
تشخیص بیماری‌ از مدل خوابیدن
رهایی سریع از استرس !
8 راه مقابله با استرس
استرس را زیر پایتان له کنید!
بیماری به نام "راضی کردن دیگران"
با چیدمانی رنگی استرس تان را کاهش دهید ...
۲۳-۵-۱۳۸۸ ۰۷:۳۲ عصر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

ارسال پاسخ 

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
پرش به انجمن:


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Thumbs Up ازدواج و طلاق به سبک دهه هفتاد زندگی کن 0 571 ۱۸-۱۱-۱۳۹۴ ۰۵:۵۰ عصر
آخرین ارسال: زندگی کن
  برای رسیدن به آرامش مداد شوید !! tanha37 0 817 ۱۱-۴-۱۳۹۴ ۰۷:۵۸ عصر
آخرین ارسال: tanha37
  عادت هایی که شما را باهوش می کند tanha37 0 783 ۱۲-۳-۱۳۹۴ ۰۸:۰۸ صبح
آخرین ارسال: tanha37
Photo Doodling راهی برای تنظیم ذهن و روح darya1477 0 830 ۷-۲-۱۳۹۴ ۱۲:۰۰ عصر
آخرین ارسال: darya1477
  دانلود مقالات,پایان نامه,نمونه سوال و دیگر فایلهای آموزشی روانشناسی mahmoodhl70 0 972 ۲۶-۱-۱۳۹۴ ۰۳:۴۴ عصر
آخرین ارسال: mahmoodhl70


درباره ایران فروم

تالار گفتگوی ایرانیان از سال 1387 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون با بیش از 850.000 کاربر ثابت بزرگ ترین تالار گفتگوی فارسی زبان در جهان می باشد.

برای سفارش تبلیغات در ایران فروم کلیک کنید

لینک دوستان

لینک دوستان

لینک دوستان