درود مهمان گرامی!   ورود   )^(   ثبت نام زمان کنونی: ۲۹-۹-۱۳۹۳, ۱۲:۴۵ صبح


 


ارسال پاسخ  ارسال موضوع 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حالت موضوعی | حالت خطی
ترسناك‌ترين فيلم تاريخ سينماي جهان
نویسنده پیام
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵-۷-۱۳۸۹ ۰۵:۴۲ صبح، توسط as@l.)
مدیر بازنشسته تالار
مدیر بازنشسته
***
غایب
ارسال‌ها: 29,122
تاریخ عضویت: ۱۳ شهريور ۱۳۸۹
اعتبار: 115
سپاس ها 0
سپاس شده 1044 بار در 1019 ارسال
ارسال: #1
Exclamation ترسناك‌ترين فيلم تاريخ سينماي جهان

 

تلالو» ترسناك‌ترين فيلم تاريخ سينماي جهان

فيلم «تلالو» ساخته‌ «استنلي كوبريك» عنوان ترسناك‌ترين فيلم تاريخ سينماي جهان را به خود اختصاص داد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مجله‌ي سينمايي «اينترتينمنت ويكلي» در تازه‌ترين شماره خود با نظرسنجي از منتقدين، كارگردانان و علاقه‌مندان سينما، فهرست 20 فيلم ترسناك تاريخ سينما را تهيه و منتشر كرد.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

1.در رتبه‌ي اول اين فهرست، فيلم «تلالو» محصول سال 1980 به كارگرداني «استنلي كوبريك» ديده مي‌شود. اين فيلم اقتباسي از رمان «استفن كينگ»، نويسنده انگليسي داستان‌هاي دلهره‌آور و ترسناك بوده است كه «جك نيكلسون» در آن ايفاي نقش داشته است.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

2.رتبه دوم ترسناك‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما در اختيار «جن‌گير» است. اين فيلم به كارگرداني «ويليام فردكين» محصول سال 1973 است و به گفته افرادي كه آن را تماشا كرده‌اند، تا ماه‌ها آنها را گرفتار خود كرده‌ است.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

3.فيلم «قتل‌عام زنجيره‌اي تگزاس» محصول سال 1974 به كارگرداني «توپ هوپر» در رتبه‌ي سوم اين فهرست قرار دارد.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

4.«سكوت بره‌ها» ساخته‌ «جاناتان دمي» (1991) با نقش‌آفريني «آنتوني هاپكينز» كه در رتبه  چهارم ايستاده است، ترسناك‌ترين فيلم دهه 90 شناخته شد.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
«آرواره‌ها» محصول سال 1975 به كارگرداني «استيون اسپيلبرگ»، «حلقه» ساخته «گور وربينسكي» محصول 2002، «هالووين» ساخته‌ «جان كارپتنر»(1978)، «رواني» ساخته «آلفرد هيچكاك»(1960)،

«هفت» ساخته‌ «ديويد فينچر»(1995)، «كودك رزماري» ساخته‌ «رومن پولانسكي»(1968)، «مرده‌ي شرير» ساخته «سام ريمي»(1982)، «20روز بعد» ساخته «دني بويل»(2003) و «كري» ساخته «برايان دي پالما»(1976) ديگر فيلم‌هاي ترسناك تاريخ سينما هستند كه در اين فهرست قرار گرفته‌اند.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

(کدوم رو دیدی؟ترسناک ترین فیلمی که دیدی چی بوده؟تشکر یادت نره.مرسی دوست خوبم)

 

 

موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
سن واقعي ستاره هاي سينماي ايران
ناگفته‌های زندگی جذاب ترین زن جهان (+عکس)
چرا «مرد سرتراشيده‌» سينماي ايران كم‌كار است
مریل استریپ بازیگر بزرگ جهان زیر تیغ جراحی رفت
پرفروش‌ ترين فيلم سينمای جهان معرفی شد
آخرين خبرها از ساخت فيلم زندگي مادر امام زمان(عج)
معرفی فیلم های برتر روز سینمای جهان
دختر بچه 12 ساله آمريكايي معروف ترين خواننده شد
نگاهي به هيولاهاي مطرح تاريخ سينما
آغاز اكران فيلم‌هاي نوروزي از فردا به غير از يك فيلم

۱۵-۷-۱۳۸۹ ۰۵:۳۴ صبح
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

نویسنده پیام
مدیر بازنشسته تالار
مدیر بازنشسته
***
غایب
ارسال‌ها: 29,122
تاریخ عضویت: ۱۳ شهريور ۱۳۸۹
اعتبار: 115
سپاس ها 0
سپاس شده 1044 بار در 1019 ارسال
ارسال: #2
RE:ترسناك‌ترين فيلم تاريخ سينماي جهان

آرواره ها

http://pic30.persiangig.com/z/987/Jaws.jpg

كارگردان : استيون اسپيلبرگ Steven Spielberg

بازيگران :  Richard Dreyfuss Roy Scheider . Robert Shaw

فیلمنامه: Peter Benchley ، Carl Gottlieb

محصول کشور: آمریکا

زمان فیلم: 124 دقیقه

شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . برای عضویت سریع کلیک کنید.
 
خلاصه داستان فیلم:

چیف برودی (روی اسچیدر ) کلانتر شهر ساحلی است که به تازگی در آنجا دختری هنگام شنا گم شده. با پیدا شدن جسد دختر که بصورت وحشیانه ای کشته شده چیف به دنبال علت مرگ اوست و به وجود کوسه در ساحل مشکوک است. با حرفهای سرمایه داران شهر که ساحل منبع درآمد آنهاست و وجود کوسه را در ساحل غیر ممکن می بینند، شک او برطرف میشود اما با کشته شدن...

شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . برای عضویت سریع کلیک کنید.

وحشت از كوسه پس از اكران اين فيلم آنچنان زياد بود كه تا مدت ها در كنار ساحل هر كسي فرياد مي زد (( كوسه )) مردم با و ترس از داخل آب به بيرون مي رفتند

۱۵-۷-۱۳۸۹ ۰۵:۴۶ صبح
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

نویسنده پیام
مدیر بازنشسته تالار
مدیر بازنشسته
***
غایب
ارسال‌ها: 29,122
تاریخ عضویت: ۱۳ شهريور ۱۳۸۹
اعتبار: 115
سپاس ها 0
سپاس شده 1044 بار در 1019 ارسال
ارسال: #3
RE:ترسناك‌ترين فيلم تاريخ سينماي جهان

جن گير

http://pic30.persiangig.com/z/994/The%20Exorcist.jpg

تاریخ انتشار: ۲۶ دسامبر ۱۹۷۳

مدت زمان: ۱۲۱ دقیقه

کمپانی: وارنر بروس

کارگردان:  William Friedkin

بازیگران: Ellen burstyn . Peter masterson . Linda blair

شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . برای عضویت سریع کلیک کنید.

داستان فیلم:

جن گير

http://pic30.persiangig.com/z/994/The-Exorcist.jpg


داستان در رابطه با دختر بچه ای است که شیطان در جسمش حلول می کند. و دکتران دلیلش را مریضی عصبی می داند. تا اینکه یک کشیش تصمیم می گیرد مراسم جن گیری انجام دهد ....

در مورد فيلم :

جن گير

http://pic30.persiangig.com/z/994/The_Exorcist.jpg

می گویند وقتی فیلم اکران شد مردم داخل سینما را تا ماهها بعد از تماشای فیلم شوکه کرده بوده.

جن گير 2

ريگن(دختر شيطاني) بزرگتر شده اما خوابهاي بدي مي بيند دوروبريها فكر مي كنند او بچگيش كه شيطان در بدنش بوده را فراموش كرده اما او همه چي يادشه از طرفي كليسا مي خواهد دليل مرگ كشيش مرين را بداند براي همين يك كشيش را مامور مي كنند كه با ريگن صحبت كند و توسط يك دستگاه گذشته ي ريگن را مرور مي كنند و در نهايت به همان خانه بر مي گردند و...

به نظرم اين فيلم هم زيبا است اما نه به اندازه ي جن گير ۱ .كلا از جن گير ۱ به بعد فيلمهاي بعديش بيشتر داستان جن گير يك را كامل مي كنند مثلا در بيشتر فيلمها به گذشته ي كشيش مرين بر مي گردند.

جن گير 3
در اين فيلم ديگه نه اثري از كشيش مرين است نه ريگن بلكه حول داستان درباره ي كشيش جواني كه در آخر فيلم جن گير ۱ خودشو فداي ريگن مي كنه و مي ميره است.

۱۵-۷-۱۳۸۹ ۰۵:۴۷ صبح
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

نویسنده پیام
مدیر بازنشسته تالار
مدیر بازنشسته
***
غایب
ارسال‌ها: 29,122
تاریخ عضویت: ۱۳ شهريور ۱۳۸۹
اعتبار: 115
سپاس ها 0
سپاس شده 1044 بار در 1019 ارسال
ارسال: #4
RE:ترسناك‌ترين فيلم تاريخ سينماي جهان

کارگردان: جان مور
نویسنده: دیوید اسلترز
بازیگران: لیو شریبر- جولیا استیلز- میا فارو-دیوید تویلس
زمان فیلم: 105 دقیقه
تاریخ انتشار فیلم: June 6 2006
فروش در آمریکا: 54 میلیون دلار
کمپانی پخش کننده: فوکس قرن بیستم
درجه سنی:R
برنده 5 جایزه از جشنواره های متفاوت
بودجه ساخت فیلم: 25 میلیون دلار
فروش تمام دنیا: 118 میلیون دلار

طالع نحس در شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . برای عضویت سریع کلیک کنید.

طالع نحس


خلاصه داستان:
"رابرت تورن" برای جلوگیری از ضربه روحی به همسرش "کاترین" از مرگ بچه تازه بدنیا آمده پسری را از به فرزند خوندگی قبول می کند.
پسر آنها به نام "دیمین" پس از چند سال حالت عادی خود را از دست می دهد و کسانی که با او مشکلی داشته باشند می میرند.
کشیشی "رابرت" را مطلع می سازد ولی رابرت باور نمی کند که پسرش ذات شیطانی دارد ، اما چند اتفاق ناگوار برای "رابرت" اتفاق می افتد تا تجدید نظر کند.
در نقد زیر از نظرات دوست عزیزم پویان استفاده کردم که در اینجا از ایشون بسیا رممنونم.
نقد:
احتمالا همه ما با فیلم طالع نحس آشنا هستیم یا حداقل اگر فیلمش را ندیده باشیم اسم آن را مانند جنگیر شنیده ایم.
وقتی که طالع نحس اصلی به نمایش درآمد بسیار سر و صدا کرد و با توجه به اینکه تا به حال چنین فیلمی با این مضمون ساخته نشده بود جای تعجب نداشت.
من تا 2 ماه پیش فیلم اصلی را هم ندیده بودم. حدود همین 2 ماه پیش بود که عکسها و تبلیغات فیلم بازسازی را دیدم و علاقمند شدم هر 2 فیلم را ببینم.
به هر حال با هزار جور بدبختی فیلم اصلی را دیدم.
از نظر من بسیار فیلم عادی بود یعنی نیاز به آن همه سروصدا نداشت 2 یا 3
صحنه دلهره آور بیشتر نداشت ولی در کل فیلم سرگرم کننده ای بود.
حدود 1 هفته بعد از دیدن فیلم اصلی کیفیت خوب فیلم بازسازی به دستم رسید.
و بر خلاف تصورم فیلم بسیار زیباتر و کاملتر از فیلم 30 سال پیش بود.
در اولین لحظات فیلم جدید یک سری توضیحات درباره متولد شدن شیطان نوشته میشود که خیلی در فهم فیلم کمک می کند ولی در فیلم اصلی از این توضیحات خبری نبود.
خوابهایی که کاترین می بیند بسیار خوب و ترسناک از آب در آمده و کلا این خوابها به بیننده می فهماند که کاترین بسیار آشفته است و ترسیده.

طالع نحس


ولی در فیلم 30 سال پیش کاترین هیچگونه خوابی نمی بیند.
یکی دیگر از برتری ها پرستار "دیمین" است.
در فیلم جدید (میا فارو) پرستار است که وقتی جوان بود بازی او را در فیلم (بچه رزمری) اثر (رومن پولانسکی) دیده ایم.
قیافه (میا فارو) آنقدر ترسناک است که وقتی به (رابرت) حمله می کند مو بر تن آدم سیخ می شود.
فقط یک ایراد به فیلم جدید نسبت به فیلم قدیم می توان گرفت که این انتخاب
بچه فیلم است. که اتفاقا یکی از عنصر های اصلی فیلم است.
بچه فیلم جدید بسیار قیافه معصومی دارد و صحنه هایی که نگاه های
شوم می کند اصلا ترسناک نیست ولی بر عکس پسر بچه فیلم قدیمی بسیار ترسناک است مثلا اگر صحنه های اخر هر دو فیلم که پسر بچه به دوربین نگاه می کند ببینید منظورم را می فهمید.
از لحاظ اکشن فیلم جدید با توجه به سلیقه امروزی تماشاگران آمریکایی صحنه های هیجانی بیشتری دارد.
مثلا ترکیدن ماشین در فیلم اصلی وجود ندارد و مردن خبرنگاری که با (رابرت) همراه است کلا با مردن خبرنگار فیلم اصلی فرق دارد و بهتر شده.
البته اینها را به حساب اینکه فیلم زمان قدیم ساخته شده و جلوه های ویژه کاری مشکل بوده.
بازیها عالی است. پرستار "رابرت" و کشیش از همه بازیگران بهتر اجرا شده.
ولی علت کم تحویل گرفتن فیلم جدید به نظر من این بود که مردم یا احساس میکردند بازسازی چنین فیلمی کاری اضافی بوده
و اینکه مردم بیشتر به فکر جلوه های ویژه و خالی بندی هستند و اینجور فیلمها به مزاجشان خوش نمی آید.
کارگردان فیلم (جان مور) تقریبا قابل قبول است البته نباید زود قضاوت کرد
زیرا با طالع نحس کلا 3 فیلم ساخته.
اولین فیلمش (پشت خط دشمن) بود با بازی (جین هکمن) عالی بود.
دومین فیلم (پرواز ققنوس) هم یک بازسازی است ولی زیاد جالب نبود.
در مورد کارگردان فیلم اصلی که (ریچارد دانر) نام دارد و اکثرا همه او
را با فیلم های اسلحه مرگبار می شناسند.

۱۵-۷-۱۳۸۹ ۰۵:۴۹ صبح
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

نویسنده پیام
مدیر بازنشسته تالار
مدیر بازنشسته
***
غایب
ارسال‌ها: 29,122
تاریخ عضویت: ۱۳ شهريور ۱۳۸۹
اعتبار: 115
سپاس ها 0
سپاس شده 1044 بار در 1019 ارسال
ارسال: #5
RE:ترسناك‌ترين فيلم تاريخ سينماي جهان

كارگردان : اسكات دريكسون
فيلمنامه : اسكات دركسون، پل هريس بوردمن
بازيگران : لورا ليني، تام ويلكينسن، كمبل اسكات، شهره آغداشلو
مدت زمان فيلم : 114 دقيقه
اكران : نهم سپتامبر 2005

جن گيري از اميلي رز

«ارين برونر» در يك پرونده قضايي نادر ، دفاع از كشيشي كاتوليك بنام «پدر مور» را بر عهده مي گيرد. «پدر مور» متهم است كه در يك مراسم جن گيري براي دانشجوي جواني بنام «اميلي رز» باعث مرگ او شده است.
جن گيري از اميلي رز

«جن گيري اميلي رز» حاصل تركيبي مغشوش از گونه هاي هراس، دادگاهي، درام و فيلمهاي برگرفته از واقعيت است. داستان فيلم برداشتي سطحي از ماجراي «آنه ليس ميشل» دختر جوان آلماني است كه طي يك مراسم جن گيري در اواسط سالهاي 1970 در گذشت. اسكات دريكسون اين ماجرا را به آمريكاي معاصر آورده و تمركز فيلم را بر دادگاه كشيشي كه متهم به قتل اميلي است قرار داده است. ماجراهاي مربوط به اميلي از طريق فلاش بك نمايش داده مي شود و در صحنه هاي دادگاه شاهد بحث بر سر اعتقاد به خرافات و حقايق علمي هستيم. كليشه هاي استاندارد فيلمهاي هراس نيز مابين صحنه هاي فيلم گنجانده شده اند.
جن گيري از اميلي رز

«جن گيري اميلي رز» بعنوان فيلمي ترسناك وارد بازار شده است، اما جواناني كه توقع دارند پس از تماشاي فيلم دچار كابوسهاي شبانه شوند از ديدن آن چندان خرسند نخواهند شد.

البته برخي جلوه هاي ويژه فيلم به ويژه آنهايي كه از «حلقه» تقليد شده اند، شايد توقع اين دسته از تماشاگران را برآورده كند، اما اين صحنه ها نيز در حد درجه PG-13 ملايم شده اند. مسلما صحنه هاي طولاني دادگاه نيز حوصله علاقمندان فيلمهاي ترسناك را سرخواهد برد.

 جن گيري از اميلي رز


«جن گيري اميلي رز» شبيه بازسازي جديدي از جن گير است كه صحنه هاي دادگاه به آن اضافه شده است. بيشتر زمان اين صحنه ها صرف پرداختن به بحث درباره مسائلي چون وجود يا عدم وجود ارواح خبيث شده است. با اين كه فيلمسازان ادعا دارند در صحنه هاي دادگاه توانسته اند تعادل را بين هر دو طرف دعوا برقرار سازند، اما ساختار فيلم باعث بر هم خوردن اين تعادل شده است چرا كه وقايع از نقطه نظرات مدافعان روايت مي شود.

شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . برای عضویت سریع کلیک کنید.
اين شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . برای عضویت سریع کلیک کنید. امتياز 6.8 را تاكنون گرفته است و بيش از 32000 نفر به آن راي داده اند
مهمترين دليل ترسناك بودن اين فيلم از منظر مخاطب ميتواند واقعيت داشتن داستان فيلم باشد
۱۵-۷-۱۳۸۹ ۰۵:۵۰ صبح
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

نویسنده پیام
مدیر بازنشسته تالار
مدیر بازنشسته
***
غایب
ارسال‌ها: 29,122
تاریخ عضویت: ۱۳ شهريور ۱۳۸۹
اعتبار: 115
سپاس ها 0
سپاس شده 1044 بار در 1019 ارسال
ارسال: #6
RE:ترسناك‌ترين فيلم تاريخ سينماي جهان

کینه فیلمی ترسناک آمریکایی است که در سال ۲۰۰۴ از روی فیلمی ژاپنی به همین نام (Ju-on) ساخته شده است. این فیلم اولین فیلم از مجموعه فیلم هایی با نام کینه است. کارگردانی آن بر عهده تاکاشی شیمیزو بوده و اولین بار در ۲۲ اکتبر ۲۰۰۴ در آمریکای شمالی پخش شد.

كينه


فیلم کینه (The Grudge) شرح نفرینی است که به وجود آمدن آن به دو صورت اتفاق می افتد، یا هنگامی که فردی با خشم شدید می میرد و یا با غصهٔ فراوان. کسانی که با این قدرت ماوراالطبیعهٔ کُشنده مواجه می شوند می میرند و خود به شکل همین نفرین دوباره متولد می شوند، از یک قربانی به قربانی دیگر و این زنجیر وحشت بی انتها ادامه می یابد.

کينه ٢ Grudge2

کارگردان: تاکاشي شيميزو. فيلمنامه: استيون سوسکو بر اساس فيلم کينه نوشته تاکاشي شيميزو. موسيقي: کريستوفر يانگ. مدير فيلمبرداري: کاتسومي ياناگيشيما. تدوين: جف بتانکورت. طراح صحنه: جان مارچينک، ايوائو سايتو. بازيگران: سارا ميشله گلار[کارن ديويس]، امبر تمبلين[اوبري ديويس]، اديسن چن[ايسون]، آريل کبال[اليسون]، جنيفر بيلز[تريش]، ترزا پالمر[ونيسا]. ٩٢ دقيقه. محصول ٢٠٠٦ آمريکا.

نفرين ادامه دارد... نفريني که به مرگ دردناک انسان منتهي مي شود و با مرگ هر قرباني قدرت بيشتري مي گيرد. اين نفرين که مدتي قبل کارن را تحت تاثير خود قرار داده بود اين بار به سراغ خواهر وي اوبري ديويس رفته است. اين حادثه سبب مي شود تا کارن در جستجو براي پي بردن به راز اين لعنت ماوراء طبيعي به عکاسي خبري اهل هنگ کنگ و سه دختر ژاپني رسيده و با آنها - که تا آن لحظه همديگر را نمي شناخته اند- براي از ميان بردن اين نفرين با هم متحد شوند.
شيميزو متولد ١٩٧٢ مائه باشي ژاپن متعلق به نسل حلقه است که از سال ٢٠٠٠ با ساختن فيلم هاي ترسناک ويديويي شروع به کار کرده و تا اين لحظه هفت فيلم به اسم کينه"Ju-on " ساخته[ دو نسخه ويديويي، سه نسخه سينماي ژاپني و دو بازسازي آمريکايي] و به نظر مي رسد مرغ تخم طلايي که پيدا کرده به اين زودي ها از تخم نخواهد افتاد. چون خبر ساخته شدن سومين بازسازي آمريکايي هم شنيده مي شود.

کينه دو که کمپاني سوني فقط سه روز پس از پخش قسمت اول براي توليد آن چراغ سبز داد، بودجه اي ٢٠ ميليون دلاري توليد شده و تا اين لحظه دو برابر آن را برگردانده است. کينه ١ نيز که مانند قسمت فعلي تهيه کنندگي آن را سام رايمي-بزرگ ترسناک ساز هاليوود- بر عهده داشته با ده ميليون دلار بودجه توليد شده بود که در پخش جهاني توانست ١٨٧ ميليون دلار نصيب سازندگانش کند.

کينه سارا ميشله گلار را نيز که با سريال بافي[درباره دختري که با خون آشام ها مبارزه مي کند] به شهرت رسيده بود، به محبوبيتي جهاني رساند و فعلا که اشتهاي تهيه کنندگان و تماشاگران هر لحظه در حال تيزتر شدن است و سومي هم به زودي اکران مي شود. پس زنده باد کينه قدرتمندي که از خشم زاده شده! و به نظر مي رسد که با ترفندهاي نخ نمايي مانند تهديد ديگر وابستگان فاميل به حيات خود ادامه مي دهد.

كينه در سايت فيلم Imdb

شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . برای عضویت سریع کلیک کنید.

شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . برای عضویت سریع کلیک کنید.

شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . برای عضویت سریع کلیک کنید.

بررسی تطبیقی نسخه ژاپنی و امریکایی فیلم "کینه"

تاکشی شیمیزو، کارگردان ژاپنی، پس از انعکاس فراگیر نسخه ژاپنی فیلم ترسناک "کینه" به پیشنهاد و تهیه کنندگی سام ریمی ساخت نسخه امریکایی آن را آغاز کرد. فیلمی که به گفته شیمیزو یک بازسازی کامل بود. وی قبل از نسخه ژاپنی، دو نسخه ویدیوئی هم از "کینه" ساخته است. به گزارش خبرنگار مهر، شاید اگر کسی نسخه ژاپنی "کینه" را ندیده باشد، دیدن نسخه آمریکایی آن اثری بدیع و سرشار از خلاقیت به نظر بیاید، به خصوص نوع خلق ترس و وحشت که برخاسته از فرهنگ و باورهای ژاپنی است و اصالت خود را حفظ می کند. اما با دیدن نسخه ژاپنی که مأخذ اصلی این فیلم بوده به نوعی همه این ویژگی های مثبت به فیلم اول تعمیم پیدا می کند. فیلمی که نسبت به نسخه آمریکایی قصه ای گویا و قابل روایت دارد و حالا سعی کرده با ورود یک خانواده امریکایی و چند تمهید جزئی، فیلم را به نوعی بین المللی کند.

نمائی از نسخه آمریکائی

"کینه" ژاپنی با تصویری خونبار از یک خانه آغاز می شود. در حالی که مرد به خون آغشته اتاق را ترک می کند، جسد غرق در خون زن گوشه ای افتاده و پسر کوچک در حال کشیدن نقاشی های خشن و وحشتناک است. پس از این سکانس، روایت خطی قصه از موسسه مددکاری آغاز می شود، جایی که دختری جوان با گرفتن نشانی یک خانه مأمور سر زدن به پیرزن بیماری می شود. کلیت این شکل آغاز در "کینه" آمریکایی حفظ شده، با این تغییر کوچک که در ابتدا مردی آمریکایی را می بینیم که از ایوان برجی بلند به یکباره خود را به پائین پرت می کند و ... دختر جوان ژاپنی از موسسه مددکاری مأمور رسیدگی به یک پیرزن آامریکایی می شود.

سارا ميشل گلار در كينه


 

همانطور که از آغاز فیلم پیداست، جابجایی و تغییرات مختص به چند تغییر جزئی است و فیلمساز آگاهانه اصالت ویژه خلق وحشت و تصویرسازی این وجه را دست نخورده باقی می گذارد. ارواح به خصوص آنهایی که با کینه و نفرت به قتل رسیده اند یکی از مهمترین عوامل ترس آفرین در باور مردم ژاپن هستند و جلوه هایی که فیلمساز برای تصویر این حضور استفاده کرده، ملهم از نگاه یک ژاپنی به این باور کهن هستند.
روح ـ شبح سرگردان زنی که خرچنگ وار قربانیانش را دنبال می کند و این قابلیت را دارد که در هر موقعیتی آنها را گیر بیندازد حتی از زیر پتو، دوش حمام و ... از اشکال بدیع یک عامل ماورایی است که این ویژگی علاوه بر تازگی، محدودیتی برای عملکرد آن قائل نمی شود و وحشتی فراگیر را به مخاطب منتقل می کند. نسخه آمریکایی ضمن استفاده از این جذابیت های بالقوه توانسته یک کارکرد مفهومی دیگر هم از این تغییر بگیرد.
انتخاب یک خانواده آمریکایی که به دلیل مشغله مرد مجبور به اقامت در توکیو هستند و بدون اطلاع از گذشته خانه و طبعاً چنین باورهایی به خانه نقل مکان می کنند، از این جهت اهمیت پیدا می کند که موقعیت این خانواده را در غربت و بی همزبانی که دچارش شده هم برجسته می کند. سکانسی که زن برای خرید بیرون می رود و به علت ناآشنایی به زبان و تابلوهای راهنمایی سردرگم می شود و به عنوان تجربه ای تلخ برای شوهر نقل می کند، از همین مولفه هاست.
یا واکنش مادر خانواده آمریکایی هنگام بازدید از خانه جدید در برخورد با حس و حال یا روح حاکم بر خانه، از سکانس هایی است که در نسخه ژاپنی وجود ندارد، ولی کارکرد خوبی در این فیلم پیدا کرده است. در نسخه ژاپنی مددکاران مختلفی که هر کدام یکبار هم به خانه روح زده مراجعه کرده اند، هر یک به نوعی قربانی می شوند و تنها یک مددکار است که با زنده ماندن و دنبال کردن ماجرا به نوعی تصویر خودش را در روح می بیند. اما در نسخه آمریکایی، این ویژگی به دختر مددکار اختصاص پیدا می کند که به علت کنجکاوی برخاسته از ناآشنایی کارکرد خوبی پیدا می کند و طی نکردن همان مسیری که مددکاران دیگر رفته اند می تواند به این تفاوت ها بازگردد.
از بخش هایی که در نسخه امریکایی حذف شده، حضور خط فرعی دختران مدرسه ای است که به گونه ای غیرمستقیم با ماجرا گره می خورد و یک پیشگویی از حضور و تأثیر روح ـ شبح در میان آنهاست. سکانسی که دخترها عکس های خود را با هاله ای سیاه دور چشم ها می بینند و خودشان وحشت می کنند، ترس یکی از آنها که در و پنجره را به روی خود بسته و از همه چیز وحشت دارد و ... برخی از قسمت هایی است که در نسخه جدید وجود ندارد.
به علاوه حضور فلاش بک های نسخه ژاپنی به نوعی رابطه هر شخصیت با شبح را تعمیم می دهد به تصویری که از خودش در آن می بیند. به این ترتیب هر کدام از دخترها شبح را با چهره خودش در موقعیت های رویارویی به یاد می آورد که وجهی غافلگیر و گیج کننده به این موقعیت می دهد

كينه 3

http://pic30.persiangig.com/z/999/The%20Grudge%203.jpg

 

نمائی از نسخه ژاپنی


از مهمترین وجوهی که بدون کوچکترین تغییری در بازسازی آورده شده می توان به نوع حضور شبح اشاره کرد که در همه جا امکان حضور دارد و یکی از ویژگی های مهم آن است. حتی نوع حضور پسربچه، استفاده از تصاویر فیلمبرداری شده از شبح که از اتاقی بیرون می آید و با دور شدن از تصویر دوربین به ناگاه کلوزآپ چشمانش حضوری تهدیدکننده پیدا می کند و انتظار داریم از تلویزیون بیرون بیاید، برخی از این شباهت ها هستند که بدون کوچکترین تغییری در نسخه جدید آورده شده اند.
نکته دیگر در مورد گره گشایی فیلم است که در نسخه ژاپنی همانطور که اشاره شد به تصویر هر فرد از خودش در قالب شبح می انجامد و به نوعی ریشه دار بودن این باور را در میان ژاپنی ها به رخ می کشد. ولی در نسخه آمریکایی چون گره گشایی به دختر مددکار آمریکایی سپرده شده، طبعاً این وجه موضوعیت خود را از دست می دهد. گره گشایی این فیلم به گونه ای طراحی شده که دختر مددکار با حضور در خانه روح زده به فراخور جلو رفتن، با فلاش بکی از اتفاقاتی که در خانه افتاده رو به رو می شود و همه چیز را به چشم می بیند.
قتل مادر و پسر به دست پدر بر اثر سوء ظن و علاقه زن به پروفسور آمریکایی که از وجود او خبر ندارد و ... به خوبی مشخص است که این حجم اطلاعات در گره گشایی و این رویکرد باعث شده قصه مغشوش شود و روایت با پراکندگی سعی می کند تور خود را با عجله و در یک سکانس جمع کند که نتیجه خوبی هم در پی ندارد.
نکته ای که در مورد این بازسازی قابل ذکر است، وفاداری کامل فیلمساز به نسخه اصلی و ویژگی هایی است که به فیلم در ژانر وحشت اصالت می دهد. به علاوه فیلمساز در چند تغییر جزیی که در فیلم داده توانسته کارکردهای جدیدی از این تغییرات بگیرد. اما این توصیه برای علاقمندان به فیلم لازم است که فقط یک نسخه فیلم را ببینند تا مقایسه بین دو فیلم و نکات ذکر شده، تجربه نو و متفاوت انجام شده در هر فیلم و تأثیرگذاری آن را کمرنگ نکند

۱۵-۷-۱۳۸۹ ۰۵:۵۲ صبح
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

نویسنده پیام
مدیر بازنشسته تالار
مدیر بازنشسته
***
غایب
ارسال‌ها: 29,122
تاریخ عضویت: ۱۳ شهريور ۱۳۸۹
اعتبار: 115
سپاس ها 0
سپاس شده 1044 بار در 1019 ارسال
ارسال: #7
RE:ترسناك‌ترين فيلم تاريخ سينماي جهان

تاريخ انتشار : 18 فوريه 2005
استديو : Warner Bros. Pictures
کارگردان : Francis Lawrence
نويسنده : Kevin Brodbin, Frank Cappello
بازيگران : Keanu Reeves, Rachel Weisz, Tilda Swinton, Gavin Rossdale, Djimon Hounsou, Shia LaBeouf, Peter Stormare
سايت رسمی : Constantine
نوع فيلم : اکشن ، فانتزی ، ترسناک
رده سنی : R
مدت 121 دقيقه

شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . برای عضویت سریع کلیک کنید.

كنستانتين

http://blackandwhitesquare.files.wordpress.com/2008/09/keanu-reeves-john-constantine.jpg

خلاصه فیلم : جان کنتسانتين سالها پيش اقدام به خودکشی کرده و بخاطر اينکار مدتی را در جهنم سپری نموده اما او اين فرصت را پيدا کرده تا دوباره به زندگی برگردد تا با انجام اعمال خوب رضايت خداوند را جلب کند . او همچنين يک قدرت استثنايی پيدا کرده که توانايی مشاهده دنيای ديگر است که در ماورای دنيای عادی در جريان است . او قادرست موجودات نيمه فرشته و موجودات نيمه شيطانی را که در کنار انسانها بر روی زمين هستند را مشاهده کند . او تصميم دارد موجودات شيطانی را نابود سازد و برای اينکار از کمک يکی از دوستانش که متخصص ساخت سلاحهای مخوف است بهره می گيرد . از سوی ديگر پزشک جان به او اطلاع داده که او مبتلا به سرطان ريه است و فرصت زيادی برای زندگی ندارد . در ادامه پسر شيطان تصميم می گيرد زمين را تسخير کند و جان با کمک يک زن پليس به اسم آنجلا که او نيز قادر به ديدن دنيای ديگر است نبرد پايانی با نيروهای شيطانی را آغاز کند

كنستانتين

http://blogs.amctv.com/movie-blog/constantine-angel-560x330.jpg

در واقع «آلن مور» نویسنده معروف انگلیسی آثار کمیک (مانند انجمن نجیب زادگان عجیب و از درون جهنم) را باید خالق اصلی شخصیت «جان کنستانتین» دانست که اولین بار سال در یک قسمت از مجموعه کتاب کمیک ترسناک «موجود باتلاقی» SWAMP THING او را وارد ماجرا کرد. کنستانتین اوایل یک ساحر با کت بارانی بلند بود که استعداد غریبی در عصبی کردن مردم داشت. از سال 1988 ماجراهای کنستانتین به صورت مستقل در مجموعه کتاب کمیک HELL BLAZER توسط کمپانی معروف دی. سی DC (ناشر سوپرمن) به چاپ رسید که داستانهایش را عمدتاً «جمی دلانو» می نوشت و «جان ریج وی» آنها را تصویرسازی می کرد. انتشار این مجموعه تا به امروز ادامه پیدا کرده و طی این سالها نویسندگان بسیاری مثل گرث انیس، وارن الیس، برایان آزارلو و تصویرسازانی مانند مارک باکینگهام و استیو دیلان بر روی آن کار کرده اند. مجموعه کمیک بوک HELL BLAZER بر خلاف کمیک های حماسی با قهرمانان مثبت و آرمانی مثل سوپرمن و بتمن، دنیای ترسناک و تیره ای دارد که ضد قهرمانش دست به اعمالی می زند که گاهی از لحاظ اخلاقی سؤال برانگیزند. مدام سیگار دود می کند و علی رغم بعضی اعمال قهرمانانه، هدف اصلی اش زنده ماندن است و در مسیر مأموریت هایش کلی دشمن تراشی می کند و برای رسیدن به هدف خیلی راحت دور و بری هایش را به کشتن می دهد که بعضاً ارواح سرگردان آنها سر وقتش می آیند و مزاحمش می شوند، طوری که گاهی خودش را در محاصره دنیای اشباح و مردگان می بیند. کنستانتین در تعدادی از کتاب های کمیک ترسناک دیگر، مثل مرد شنی SANDMAN و کتابهای جادو BOOKS OF MAGIC هم ظاهر شده است.

كنستانتين

http://moviesmedia.ign.com/movies/image/article/584/584275/constantine-20050201101435783-000.jpg

فیلم سینمایی «کنستانتین» اقتباسی آمریکایی از ماجراهای این ضد قهرمان انگلیسی است. ملیت انگلیسی (متولد لیورپول) او عوض شده و وقایع در لس آنجلس می گذرد. «کیانو ریوز» چشم و ابرومشکی هم شباهتی با «استینگ» ندارد. «فرانسیس لاورنس» کارگردان جوان فیلم که پیش از این برای خواننده های معروفی مثل ویل اسمیت و بریتنی اسپیرز، ویدئو کلیپ می ساخته، سعی کرده حال و هوای کمیک بوک را در انتخاب زوایای دوربین و قاب بندی ها رعایت کند و تا حد زیادی هم موفق بوده، اما مشکل، فیلمنامه خشک و عبوس و قر و قاطی است که زیادی خودش را جدی می گیرد و نمی تواند تعادل لازم بین فضای فانتزی کمیک استریپی و بخشهای ترسناک برقرار کند. شاید یک لحن طنزآمیز و چند شوخی جذاب، حال و هوای فیلم را اندکی عوض می کرد، اتفاقاً فیلمنامه، استعداد این شوخی ها را هم دارد.
مثلاً فرض کنید «جان کنستانتین» برای رفتن به دنیای شیاطین و مردگان باید چند دقیقه پایش را داخل قابلمه آب بگذارد! کار هنرمندان جلوه های ویژه در طراحی فضاها و کاراکترهای شیطانی عالی و دیدنی است. دوزخ به شکل شهر مدرنی تصویر شده که انگار در آتش یک بمباران اتمی می سوزد و اشباح و اجنه در آن سرگردان هستند، اما شکل جلوه های ویژه رایانه ای در بعضی صحنه ها به همراه بازی کیانو ریوز، حاصل کار را مقداری «ماتریکس زده» کرده. در نتیجه به جای تماشای بازسازی سینمایی کمیک بوک HELL BLAZER با آش شله قلمکاری روبروییم که در آن از «جن گیر» تا «بلید BLADE» و «ماتریکس» پیدا می شود. همزمان با فیلم «کنستانتین» یک اقتباس کمیک بوکی دیگر هم روی پرده ها رفته، شهر گناه اثر فرانک میلر، طراح و نویسنده معروف کمیک استریپ که ظاهراً به خاطر همکاری نزدیکش با کارگردان و حتی مشارکت در کارگردانی، موفقیت بیشتری کسب کرده است.
1: تبلیغ ارکان مذهب کاتولیک به سادگی و روانی در ذهن بیننده جای می گیرد. آموزه هایی چون مذمت خودکشی، گناهکار بودن انسانها، عدم توانایی دسترسی شیطان به انسان و وسوسه او از راه دور، ... 2: اگر شما کاری را به اشتباه انجام می دهی، باید پذیرنده عواقب آن باشی. در حالیکه در این فیلم خودکشی یک دختر در اثر وسوسه ها و اجبار نیروهای شیطانی بود. 3: اگر نیروهای شیطانی بخواهند، می توانند انسان را از بین ببرند. به زبانی دیگر تقدیر انسان و زمان مرگ را در اختیار دارند.

كنستانتين

http://graphics.ink19.com/magazine/screenReviews/constantine1.jpeg

4: کنستانتین با یک بار خودکشی، قطعا جهنمی شده، به طوریکه حتی خود شیطان شخصا برای بردنش باید بیاید. در حالیکه آنچه در فیلم دیده می شود، تنها خوبیها و خدمات وی به بشریت است! درست است که همه اینها را برای راه یابی به بهشت انجام می دهد، ولی آیا باز هم این به معنای بخشیده شدن وی است؟ کنستانتین برای دومین بار هم خودکشی می کند تا شیطان را ببیند. در تمام مدت 20 ساله بخشیده نشده است. آیا درگاه خداوندی که یک بار به فردی اجازه زندگی دوباره را داده است، تا این حد بسته است؟ ناامیدی از بخشایش را می توان از 30 سیگار در روز کنستانتین و خودکشی در دود! دید. 5: دختری که به خلاف میل خود و با وسوسه همین شیاطین خودکشی کرده، در حالیکه در تیمارستان بستری بوده، مستحق جهنم است! حتی نمی توان برای وی مراسم خاکسپاری برگزار نمود! همین فرد را شیطان در پاسخ به نیکی کنستانتین، به بهشت می برد! باز هم دستکاری، آن هم توسط شیطان، و در دنیای بعد از مرگ!
6: نظام تقدیرگرا و از قبل پیش بینی شده، در سراسر فیلم تلقین میگردد. اینکه تقدیر و احتمالاً دستهای شیاطین می توانند تو را به قتلگاه ببرند! همه ما بازیچه هایی در دستان ابتدا شیطان و سپس خدا هستیم! چرا که قدرت نیروهای شیطانی بیش از دیگران است. 7: خودکشی هم اگر در نهایت منجر به یک کار نیک گردد، می تواند منجر به معجزه و بازگشت به زندگی شود. این تنها جایی است که حضور خدا احساس می گردد. ولی آنچه در نهایت می بینیم، به نوعی مهلت گرفتن کنستانتین را هم می توان در این مقوله گنجاند. 8: اقدام اولیه کنستانتین برای نجات جهان (در اینجا هم مانند بسیاری از فیلمهای ساخت آمریکا ناجی جهان مد نظر است) نبایستی به خاطر یک دختر باشد. در حالیکه تنها درخواست وی از شیطان، بهشت رفتن خواهر همان دختر است!

۱۵-۷-۱۳۸۹ ۰۵:۵۴ صبح
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

نویسنده پیام
مدیر بازنشسته تالار
مدیر بازنشسته
***
غایب
ارسال‌ها: 29,122
تاریخ عضویت: ۱۳ شهريور ۱۳۸۹
اعتبار: 115
سپاس ها 0
سپاس شده 1044 بار در 1019 ارسال
ارسال: #8
RE:ترسناك‌ترين فيلم تاريخ سينماي جهان

كارگردان : چاک راسل
نویسنده: کتی کش اسپلمن
تهیه کننده: بروس دیوی
موسیقی: کریستوفر یانگ
جلوه های ویژه: وارن اپلی
مدت زمان:107 دقیقه
محصول مشترک آلمان و آمریکا

شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . برای عضویت سریع کلیک کنید.

بازیگران:

«كیم بسینگر» (در نقش مگی)، جیمی اسمتیس (جان تراویس)، هولیستون كولمون (كدی)، را فوس سوول و آنجلابتیس


Kim Basinger. Jimmy Smits. Holliston Coleman. Rufus Sewell. Angela Bettis. Angela Bettis

ژانر:ترسناک.تخیلی

اين كودك را دعا كنيد

http://pic30.persiangig.com/z/u/43-bless%20the%20child.jpg

 

داستان فیلم اين كودك را دعا كنيد :
فیلمنامه «كودك را دعا كنید» به قلم توماس ریكمن و بر اساس داستانی از كتی كش اسپلمن به نگارش درآمده است.داستان این فیلم درباره شخصیتی به نام مگی اوكانر، است كه در بیمارستانی در نیویورك كار می كند. در ایام كریسمس خواهر او «جنی» فارغ شده و دختری به دنیا می آورد كه نامش را «كدی» می گذارند.«مگی» سرپرستی «كدی» را بر عهده می گیرد. شش سال بعد جنی با همسر جدیدش باز می گردد. یك ماموراف. بی. آی به نام جان تراویس متوجه می شود كه روز تولد بسیاری از كودكانی كه اخیرا ناپدید شده اند با روز تولد «كدی» یكی است. پس از آن قدرت های عجیب و خارق العاده «كدی» كشف و معلوم می شود این دختر كوچك قدرتهای شیطانی دارد.

درباره فیلم شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . برای عضویت سریع کلیک کنید.
«كودك را دعا كنید» از نسل فیلم های درخشانی است كه از سال ۱۹۶۸ با فیلم «بچه رزماری» آغاز شد. در دهه ۷۰ با فیلم هایی چون (یك، دو و سه) ادامه پیدا كرد و با آثار تیره و تاری چون «پرنس تاریكی» رو به تحصیل رفت.«كودك را دعا كنید» همانند بسیاری از آثار ملودرام آغاز خوبی دارد، اما از نیم ساعت دوم اثر در سطحی پایین تر قرار می گیرد.

كيم بسينجر در اين كودك را دعا كنيد

http://pic30.persiangig.com/z/u/44-bless%20the%20child.jpg

 

اكران در سینماها و حضور در جشنواره های خارجی

سینمایی «كودك را دعا كنید» در سینماهای كشورهایی چون پرتغال، فنلاند، آرژانتین، استرالیا، كانادا، شیلی، فرانسه، آلمان، ایرلند، نیوزلند و مكزیك به روی پرده رفته است.این فیلم در سال ۲۰۰۱ در جشنواره فیلم های علمی - تخیلی، فانتزی وترسناك آمریكا شركت كرد ونامزد دریافت جایزه بهترین كارگردان جوان این رویداد هنری شد.«كودك را دعا كنید» در سال ۲۰۰۱ در جایزه فیلم كارگردانان جوان شركت كرد و نامزد دریافت جایزه بهترین هنرپیشه جوان نقش اول زن از این جشنواره شد. حضور موفق در جوایز فیلم رازی و بلاك باستر از دیگر موفقیت های سینمایی «كودك را دعا كنید» محسوب می شود.

كيم بسينجر در اين كودك را دعا كنيد

http://pic30.persiangig.com/z/u/42-bless%20the%20child.jpg

 درباره كارگردان

چاك راسل، ششم آگوست ۱۹۵۲ در آمریكا متولد شد. وی كارگردانی را با «كابوس در خیابان الم ۳» شروع كرد و با ساخت «ماسك» و «پاك كننده» به موفقیت تجاری قابل توجهی رسید. وقتی استیون سامرز، نویسنده وكارگردان دو فیلم مومیایی در فیلم «بازگشت مومیایی» فقط مسوولیت نوشتن فیلمنامه را به عهده گرفت و كارگردانی آن را نپذیرفت، شانس ساخت یك فیلم پرفروش دیگر به چاك راسل رسید.

این كارگردان آمریكایی تا كنون هفت فیلم را ساخته است كه «كودك را دعا كنید» پنجمین ساخته وی محسوب می شود.چاك راسل علاوه بر كارگردانی در تهیه كنندگی نیز فعالیت بسیار داشته است و تهیه «كودك را دعا كنید» را نیز خود بر عهده داشته است.«پیران ها» آخرین ساخته وی است كه هم اینك در مرحله تولید قرار دارد.

۱۵-۷-۱۳۸۹ ۰۵:۵۵ صبح
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

نویسنده پیام
مدیر بازنشسته تالار
مدیر بازنشسته
***
غایب
ارسال‌ها: 29,122
تاریخ عضویت: ۱۳ شهريور ۱۳۸۹
اعتبار: 115
سپاس ها 0
سپاس شده 1044 بار در 1019 ارسال
ارسال: #9
RE:ترسناك‌ترين فيلم تاريخ سينماي جهان

ورژن ها :
۱ - کشتار با اره برقی تگزاسی ( ۱۹۷۴ ) - The Texas Chain Saw Massacre
۲ - کشتار با اره برقی تگزاسی ۲ ( ۱۹۸۶ ) - The Texas Chainsaw Massacre 2
۳ - صورت چرمی : کشتار با اره برقی تگزاسی ۳ ( ۱۹۹۰ ) - Leatherface: Texas Chainsaw Massacre III
۴ - کشتار بار اره برقی تگزاسی : نسل آینده ( ۱۹۹۴ ) Texas Chainsaw Massacre: The Next Generation
۵ - کشتار با اره برقی تگزاسی ( ۲۰۰۳ ) ( باز سازی فیلم اول ) - The Texas Chainsaw Massacre - Remake

۶ - کشتار با اره برقی تگزاسی : سرآغاز ( ۲۰۰۶ ) - The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning

 

کشتار با اره برقی تگزاس

http://pic30.persiangig.com/z/w/07-%20The%20Texas%20Chainsaw%20Massacre.jpg

فیلم های ترسناک «کشتار با اره برقی تگزاس ۱۹۷۴» ( The Texas Chainsaw Massacre) را بوسیلهٔ توب هوپر شروع کردند.فیلم اصلی نتیجهٔ خوبی برای یک بازسازی واقعی بود.این سری فیلم بسیار ترسناک است. برخی این سری فیلم را نوعی مستند واقعی ارزیابی کرده اند چون بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است.

توضیح درباره ی فیلمها :
فیلم اول رو توبی هاپر در ۱۹۷۴ ساخت که غوغایی در ساب ژانر اسلشر به حساب می آمد ! به نوع خودش جزو دلهره آورترین و معمولا توی لیست ترسناکترین فیلمهای تاریخ هست .
فیلم دوم رو هم خود توبی هاپر ۱۲ سال بعد در ۱۹۸۶ ساخت اما کلا کار رو تبدیل کرد به کمدی - ترسناک و البته فیلمش با شکست مواجه شد و اصلا جذابیت دو فیلم اول را نداشت .
فیلم سوم هم ۴ سال بعد در ۱۹۹۰ ساخته شد که آن هم فاقد جذابیت بود و فقط توانست عده ی قلیلی را به سینما بکشاند . این فیلم هم کمدی - ترسناک بود .
فیلم چهارم ( ۱۹۹۴ ) بدترین فیلم این مجموعه و یکی از بدترین فیلمهای ترسناک و کلا یکی از بدترین فیلمهای تاریخ بشر به حساب میاد ! که در لیست ۱۰۰ فیلم بدتر IMDb هم هست !! این هم کمدی - ترسناکه و با شکست وحشتناکی که خورد همه سری اره برقی رو تمام شده دونستند و کسی فکر نمی کرد ، نیولاین ۹ سال بعد باز هم یک فیلم از این مجموعه ارائه دهد !
فیلم پنجم که بازسازی فیلم اول است نسبتا خوب از آب در آمده و بعد از فیلم اول در این مجموعه بهترینه . فروش خوبی هم کرد و تهیه کننده هاش رو به فکر ساخت فیلم ششمی انداخت .
فیلم ششم در ۲۰۰۶ و با عنوان - کشتار با اره برقی تگزاسی : سرآغاز - ساخته شد . این فیلم از نظر تکنیکی از سایر فیلم ها قوی تره . بیشترین بودجه براش صرف شده و البته بیشترین فروش رو هم داشته . به نسبت خودش فیلم سرگرم کننده ایه ولی خیلی چیزه مالی نیست ! اما ۱۰۰۰ بار از فیلم چهارم و سوم و حتی دوم بهتره
شایعاتی هم شنیده می شه مبنی بر ساخت فیلم هفتم در سال ۲۰۰۹ که البته هنوز هیچ چیز قطعی نیست

نسخه های dvd :
۱ - برای فیلم اول نسخه های معمولی موجوده و یک نسخه ی Ultimate هم هست که شامل یکسری مستند و ... میشه
۲ - برای فیلم دوم نسخه ی Special هست که چیز خاصی نداره
۳ - فیلم سوم در دو درجه بندی موجوده . یکی R و دیگری Unrated که خشونتش بیشتره
۴ - فیلم چهارم که فاجعه است کلا هیچی !
۵ - فیلم پنجم یک نسخه ی ۲ دیسکه داره که شامل یکسری مستند و چرت و پرت میشه ! بعلاوه دارای ریتینگ NC-17 ـه و صحنه های خشونت باری که در نسخه ی سینمایی از فیلم حذف شده در این dvd موجوده
۶ - از فیلم ششم هم تا اونجایی که من تحقیق کردم یک نسخه ی Unrated داریم که بعضی از صحنه های فیلم رو که برای ریتینگ R و نمایش در سینماها حذف کرده اند ، چپونده اند توش

اینجا لازمه راجع به این ریتینگ ها یه توضیحی بدم . اما الآن یه چیزی اضافه کنم . در آمریکا بنیادی هست که فیلم ها رو درجه بندی سنی می کنه و این کار رو با توجه به خشونت و سک* و حرفهای توی فیلم انجام می ده . معمولا فیلمهای پرخشونت ریتینگ R می گیرند ولی اگر فیلم ریتینگ NC-17 بگیره ( تفاوتش تو همون تاپیک توضیح داده شده ) قطعا فروشش کمتر میشه . چون هم سینماهای کمتری نشونش می دهند هم مخاطبش یکهو خیلی کم میشه هم مخاطب اصلی فیلم هاش رو از دست میده . بنابراین اون سازمان به تولیدکنندگان فیلم میگه اگر می خواهید فیلمتون R بشه فلان صحنه و فلان صحنه رو حذف کنید
اینهام حذف می کنند و نسخه ی R رو نمایش می دهند و بعد ، هنگامی که dvd رو ریلیز می کنند ، صحنه هایی رو که سانسور کردند تو dvd قرار می دهند و اینطوری هم ملت فیلم کامل رو می بینند هم ترفند استادانه ایست برای فروش dvd !

داستان :
این سری فیلم ها به بررسی قتل های زنجیره ای می پردازه که در تگزاس اتفاق می افته و داستانش بر اساس واقعیت ساخته شده ( واقعی نیست بلکه بر اساس واقعیته )
قاتل این فیلم ها صورت چرمی ( Leatherface ) نام داره و با اره برقی می افته به جون جوونای بدبخت و با پوست صورت اونها برای خودش ماسک درست می کنه ! صورت چرمی با خانواده اش زندگی می کنه و این جنایات رو
خانوادگی انجام می دهند .

نظر من در مورد فیلم ها :
فیلمهای اول تا چهارم رو ندیدم و تنها شناختم از آنها روی تریلر هاییست که ازشون دیدم ولی دو فیلم آخر رو خودم به شخصه به عنوان یک فیلم اسلشری خیلی دوست دارم و بنظرم جزو بهترین های سریال کیلر و اسلشر در سالهای اخیر به حساب میان . توصیه می کنم حتما فیلم اول رو ببینید و فیلمهای ۵ و ۶ هم ای ! برای گذر زمان با کمی چاشنی دلهره ( بخصوص تو صحنه های آخرشون ) بدکی نیستند .

 شخصیتی که صورت چرمی رو از روش ساختن قاتل زنجیره ای ای بوده به اسم اد گین که قتال ( جمع قاتل !! ) فیلمهای سکوت بره ها ( بوفالو بیل ) و روانی ( نورمن بیتس ) هم از روی اون ساخته شدند !

کشتار با اره برقی تگزاس


وقتی توب هویر در سال ۱۹۷۴ فیلم کشتار با اره برقی تگزاس رو بر اساس جنایات واقعی توسط صورت چرمی LeatherFace و خانواده اش مابین سالهای ۱۹۶۸-۱۹۷۳ ساخت خیلی ها از نظر روانی آزار داده شدند. بازی استثنایی بدون کلام گونار هانسن در نقش صورت چرمی تونست یه نوع وحشت متهوع Gore رو در بین وحشت دوستان سینما بوجود بیاورد و طبق معمول به علت موفقیت آمیز بودن دنباله های این فیلم یکی پس از دیگری ساخته شدن که متاسفانه نتونستن موفقیت قسمت اول رو کسب کنند. سال ۱۹۷۴. پنج دوست صمیمی به منطقه ای قدیمی در تگزاس سفر می کنند که به قبر پدر بزرگ هاشون سر بزنند و دلیل مخفیانه دفن شدنشون رو بفهمند. بین این ۵ نفر سالی هاردستی و برادرش فرانکلین هم هستند. آنها در راه به یک غریبه بر می خورند که بعدا خودش و فرانکلین رو با یک چاقو زخمی می کند. بعد از مدتی آنها مجبور می شوند برای بنزین زدن کنار یه خونه قدیمی چوبی توقف کنند. اما هیچکدامشان نمی دانند که اینجا خونه صورت چرمی و خانواده روانی و آدمخوارش است. اینجاست که کشتار تک تک این پنج جوان توسط صورت چرمی شروع می شود. در آخر فقط سالی می تاند از دست صورت چرمی فرار کند...

کشتار با اره برقی تگزاس ۲


نکات زیادی هستند که وجه تمایز این دنباله با دیگر فیلمهای ترسناک هم ردیف و همزمان بشمار میان.مثلا در اواسط دهه ۸۰ فیلمهای ترسناک به فیلمهای اسلشر بی ارزشی تبدیل شده بودند که هرکدام که درصد خون و خونریزی اش بیشتر بود بیشتر مورد توجه قرار می گرفت و بدلیل متفاوت بودن قسمت دوم کشتار با... با این جور فیلمها بود که باعث شد مورد توجه خاص قرار نگیره. بعد از اینکه سالی هاردستی، تنها بازمونده کشت و کشتار قسمت اول از دست صورت چرمی جون سالم بدر می بره به دلیل فشارهای روانی شدید به آسایشگاه روانی ها منتقل می شه و پلیس هم اگرچه حرفهای سالی رو می پذیره اما وقتی به خونه صورت چرمی میاد هیچ مدرکی رو دال بر کشت و کشتارهای فجیع نقل شده توسط سالی بدست نمیاره... به هر حال پرونده متوقف می شه تا ۱۷ سال بعد که ماجرا از اینجا شروع می شه که وانیتا بلاک که یه ستاره دی جی در موسیقیه در حال اجرای برنامه رادیوئیه که دو تا آدم تبهکار بهش زنگ می زنن و شروع به دردسر درست کردن می کنن. اما ناگهان این دو تبهکار توسط صورت چرمی گیر می افتن و با همون اره برقی معروف سلاخی می شن و این درحالیه که وانیتا از پشت تلفن صدای عربده و فریادشون رو هنگام کشته شدن می شنوه. برای روشن شدن موضوع و دستگیری صورت چرمی، کلانتر محلی به وانیتا پیشنهاد می ده که صدای ضبط شده از عربده های این دو نفر از رادیو پخش بشه تا صورت چرمی با شنیدنش خودشو نشون بده...

صورت چرمی: کشتار با اره برقی تگزاس ۳


کشتار با اره برقی ۳ پیگیری دو کار قبلی است.در این قسمت جف بور کارگردان و میهایلف در نقش صورت چرمی ایفا شد.در این زمان این تصور شد که چندید مجموعه توسط خط جدید تولید شده است. بهرحال، آن یک موفقیت نبودوحق رای تراشیده شد.قسمت سوم بیشترین نتیجه ترس را در این مجموعه داشت اما فیلم تنها در نگارش نبریده شد و سرانجام در سال ۲۰۰۳ میلادی روی DVDآمد.داستان فیلم هم زیاد جالب نبود.

کشتار با اره برقی: نسل بعد


نتیجه «کشتار با اره برقی ۱۹۷۴» اصلی «کشتار با اره برقی:نسل بعد» است.آن اکثر نتیجه حوادث قبلی را نادیده می گیرد چنان چه آن ۲۰ سال بعد از فیلم اصلی را مقداری بلند می کند.این بعضی اوقات توسط بازسازان سینما تصور شده است.ادامه داستان نسخه اصلی در این فیلم است که چه اتفاقاتی می افتد؟!

کشتار با اره برقی (۲۰۰۳)


این فیلم همان نسخه اولیه فیلم است که بازسازی شده. یک گروه جوان به منطقه ای در تگزاس سفر می کنند و در راه به یک زن دیوانه بر می خورند که خودکشی می کند بعد آنها در یک خانهٔ متروکه ساکن می شوند وبه پلیس (قلابی!)زنگ می زنند تا ماجرا رو بگویند.در این حین اتفاقاتی برای این گروه می افتد که قاتل (صورت چرمی) آنها را با اره برقی به طرز فجیحی می کشد ولی در آخر یکی از آنها فرار می کند.در واقع فیلم یک داستان دوباره به صورت چرمی می دهد. با دادن یک اسم واقعی بنام توماس بران هویت و پوست صورت خسته کنندهٔ انسان به صورت چرمی یک بیماری پوستی می گیرد.این فیلم واقعا قشنگ و پر هیجان است.

کشتار با اره برقی تگزاس: سر آغاز


این فیلم داستان سرنوشت صورت چرمی است که در واقع ماجراش قبل از فیلم ۲۰۰۳ است.این فیلم خیلی ترسناک و در عین حال حالبهم زن است. مردی به نام پاپا هویت در یک سلاخ خانه کودکی دفرمه را پیدا می کند و او را به فرزند خواندگی خویش پذیرفته و نام او را توماس می گذارد. سی سال بعد این کودک تبدیل به مرد جوان و بد هیبتی می شود که با یک ماسک چرمی صورت خود را می پوشاند. در ادامه توماس به سلاخ خانه می رود و بدون هیچ دلیلی صاحب آنجا را بقتل رسانده و یک اره برقی را بعنوان سلاح خود بدست می آورد. کلانتر توماس را پیدا می کند اما زمانیکه می خواهد او را دستگیر کند پاپا هویت کلانتر را با شلیک گلوله از پا در می آورد. آنها اجساد را بخانه آورده و گوشت آنها را بهمراه دیگر اعضای خانواده برای شام می خورند. در ادامه دو جوان به اسامی اریک و دین بهمراه دوست دخترانشان عازم یک سفر جاده ای در تگزاس می شوند اما در بین راه اتومبیل آنها تصادف می کند. کلانتر محل بسراغ آنها می آید تا آنها را به خانه خود ببرد اما این کلانتر کسی جز پاپا هویت نیست و در خانه نیز صورت چرمی انتظار این قربانیان را می کشد

۱۵-۷-۱۳۸۹ ۰۵:۵۷ صبح
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

نویسنده پیام
مدیر بازنشسته تالار
مدیر بازنشسته
***
غایب
ارسال‌ها: 29,122
تاریخ عضویت: ۱۳ شهريور ۱۳۸۹
اعتبار: 115
سپاس ها 0
سپاس شده 1044 بار در 1019 ارسال
ارسال: #10
RE:ترسناك‌ترين فيلم تاريخ سينماي جهان

شب بيست و نهم بدون شك يكي از ترسناكترين فيلم هاي تاريخ سينماي ايران است . وحشت را در شب بيست و نهم با تمام وجود مي توان احساس كرد

شب بيست و نهم

http://pic30.persiangig.com/z/x/59.jpg

کارگردان: حمید رخشانی

فیلم نامه نویس: حمید رخشانی

مدیر فیلمبرداری: کمال مطیعی

صدا: ناصر فرهودی، محسن کلهر

طراح صحنه: مژده شمسایی

عکس: ولی الله رهبر

تدوینگر: ساموئل خاچیکیان

موسیقی: مجید انتظامی

طراح گریم: محمد رضا قومی، مژده شمسایی

بازیگران: حسین گیل، رضا رخشانی، رضا رویگری، مرجانه گلچین، حمیده خیر آبادی، منصور حیدری، امیر معاون زاده، عیسی صفایی، ماندانا اصلانی، حسین شهاب، مریم صفایی، ناصر رودکی

تهیه کننده: حمید رخشانی، اصغر حیدری

محصول: کارگاه آفرینش های رخش

سال ساخت: 1368

زمان: 119 دقیقه

شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . برای عضویت سریع کلیک کنید.

زن پا به ماهی به نام محترم در شبی ظلمانی شبحی در خانه می بیند و از شدت اضطراب بی هوش می شود. شبهای بعد حضور شبح که می گویند ”آل“ است، زن را دوچار مالیخولیا می کند. کانون خانواده او از هم می پاشد و عاقبت زن از پا در می آید. پس از مرگ محترم روشن می شود که آن شبح، زن همسایه بوده که برای متلاشی شدن روابط خانوادگی محترم نقش بازی می کرده است

۱۵-۷-۱۳۸۹ ۰۵:۵۹ صبح
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط dream_g18

ارسال پاسخ  ارسال موضوع 

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
پرش به انجمن:


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  گزارش تصویری موسیقی ایرانیان از کنسرت گروه موسیقی «شمس» dinator 0 478 ۱۱-۸-۱۳۹۲ ۱۰:۲۴ صبح
آخرین ارسال: dinator
  نقد و بررسی سینمای جشنواره‌ای در «مناظره» dinator 0 329 ۱۱-۸-۱۳۹۲ ۱۰:۲۲ صبح
آخرین ارسال: dinator
  ساخت مستند «زندگینامه مقام معظم رهبری -دومین رهبر انقلاب» یک ضرورت تاریخی است dinator 0 277 ۱۱-۸-۱۳۹۲ ۱۰:۲۱ صبح
آخرین ارسال: dinator
  یک اشتباه دیگر dinator 0 323 ۱۱-۸-۱۳۹۲ ۱۰:۲۱ صبح
آخرین ارسال: dinator
  چوب رهبری ارکستر ملی پس از ۴ سال بر دستان فرهاد فخرالدینی dinator 0 303 ۱۱-۸-۱۳۹۲ ۱۰:۲۰ صبح
آخرین ارسال: dinator

درباره ایران فروم

تالار گفتگوی ایرانیان از سال 1387 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون با بیش از 750.000 کاربر ثابت بزرگ ترین تالار گفتگوی فارسی زبان در جهان می باشد.

برای سفارش تبلیغات در ایران فروم کلیک کنید

ارتباط

 

لینک دوستان

جستجو در انجمن